فعال اجتماعی سیاسی:

حجاب باطل‌کننده تلاش دویست‌ساله غرب

30 بهمن 1402 ساعت 21:41

فعال اجتماعی سیاسی گفت: حجاب در حقیقت باطل‌کنندهٔ یک زحمت و تلاش دویست؛ سیصدسالهٔ غرب است؛ نمی‌توانند تحمّل کنند پس عصبانی می‌شوند


زهرا کریم کشته فعال اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، بیان کرد: حفظ حجاب و عفاف، موجب کینه‌ورزی دشمنانِ مستکبر و مفسد شده است: از اوّل انقلاب مسئلهٔ زن را مطرح می‌کردند؛ ادّعای گزاف می‌کردند که از زن ایرانی می‌خواهند حمایت کنند و مانند اینها. باز اخیراً هم به بهانهٔ حجاب و مانند اینها باز قضیهٔ زن را مطرح کردند و همان تلاش‌های در واقع ناکام را دوباره دارند تکرار می‌کنند.
کریم کشته افزود: همهٔ ناراحتی و عصبانیت دشمن و استکبار جهانی از مسئلهٔ زن و حجاب در ایران اسلامی به‌خاطر آن است که موفقیت‌های زن مسلمان ایرانی با حفظ عفت و حجاب در حقیقت باطل‌کنندهٔ یک زحمت و تلاش دویست سیصدسالهٔ غرب است؛ نمی‌توانند تحمّل کنند، عصبانی می‌شوند، خودشان را به درودیوار می‌زنند تا بتوانند یک کاری بکنند؛ آن وقت می‌چسبند به قضیهٔ حجاب، می‌چسبند به یک مورد و بنا می‌کنند تبلیغات کردن
این فعال اجتماعی مطرح کرد: اگر الزامی به حجاب در جوامع دینی مشاهده می‌شود، طبق فرامین الهی و برای حفظ منافع و مصالح عالی است؛ نه یک راهبُرد سیاسی موقت. حجاب از واجبات و مسلّمات، بلکه از ضروریّات دین اسلام است؛ دین انسان را ملزم به صیانت از گوهر حیا در پوشش، نگاه، گفتار، رفتار و آرایش می‌نماید. این وجوب دینی حجاب فرایندی منطبق با فطرت توحیدی و در راستای حفظ گوهر حیا است که در تمدن‌ها و ادیان پیشین نیز بدان پرداخته می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: بازشناسایی زنان به عفت و مصونیت از آزارها؛ حفظ مردان از شعله غریزه؛ مصونیت خانواده؛ کاهش فرزندان نامشروع؛ حفظ ارزش و احترام زن؛ استواری اجتماع و حفظ نیروی فعال و کم‌کردن هزینه اقتصادی و ایجاد آرامش روحی زنان و مردان و... از حکمت‌های وجوب دینی حجاب است. در کلام امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام هم آمده است که (نیکوترین پوشش دین حیا است)؛ «أَحْسَنُ مَلَابِسِ الدِّینِ الْحَیَاء» و همچنین حیا به‌قدری در مولفه‌های دینی اهمیت دارد که امام حسین (علیه‌السلام) بی‌حیایی را برابر با بی‌دینی دانسته، می‌فرماید: (آن که حیا ندارد؛ دین هم ندارد)؛ «لَا حَیَاءَ لِمَنْ لَا دِینَ لَه»
زهرا کریم کشته تصریح کرد: می‌توان از مثالی قابل‌درک استفاده کرد تصور کنید که در هوای گرم، از شما بخواهند پوشاک ویژه ضد حملات شیمیایی بپوشید و از ماسک فیلتردار نیز استفاده کنید. در این حالت، شرایط غیر قابل تحملی برای شما ایجاد می‌شود، چون زیرپوشش کامل لباس و ماسک شیمیایی، دچار مشکل گرمازدگی خواهید شد، اما اگر بدانید که حمله شیمیایی از سوی دشمن حتمی است، به‌خاطر جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نفوذ مواد شیمیایی به بدن و ریه‌ها، شرایط سخت را تحمل خواهید کرد تا زنده بمانید و دچار مرگ و سایر آسیب‌ها نشوید. با ذکر مثال فوق قصد داشتم بگویم اگر کسانی که به ناهنجاری‌های مربوط به پوشش و پوشاک روی می‌آورند، به‌درستی بدانند چه خطرات فردی و اجتماعی متوجه آنان است، هنجارها را خواهند پذیرفت.
وی در ادامه افزود: صهیونیسم جهانی عامل اصلی ترویج ناهنجاری‌ها در حوزه پوشش و پوشاک است؛ زیرا آن‌ها در نظر دارند با ترویج برهنگی و فساد، به اهداف شوم خود که استیلا و حاکمیت بر تمامی امور جهانی است، دست یابند و این در حالی است که با اندک مطالعه و پژوهش برخواهیم یافت خودشان در این زمینه، پوشش‌های مطابق هنجارهای دینی و مذهبی‌شان را به‌شدت رعایت می‌کنند.
وی در پاسخ به چرایی لزوم حجاب گفت: بحث حجاب یک بحث دینی است؛ دین با اندیشه و اعتقاد انسان‌ها سروکار دارد و با زور نمی‌توان در دل‌ها جایگزین کرد، بنابراین ابتدا باید تبیین و فرهنگ‌سازی شود و هر چه سرمایه‌گذاری برای تبیین صورت بگیرد، قطعاً جواب می‌دهد و مهم‌ترین جا برای این فعالیت، حوزه‌های علمیه و مربیان هستند. فعالیت فرهنگی کاری درازمدت است و باید با صبوری و حوصله انجام شود، در این صورت، هر فردی خودش حجاب را انتخاب می‌کند و خود مربی و مبلغ حجاب می‌شود.
وی در ادامه با تصریح جایگاه خانواده اذعان کرد: خانواده، یکی از ضروری‌ترین نهادهای اجتماعی یک جامعه انسانی است و ثبات و استحکام آن در استواری نهادهای دیگر جامعه مؤثر خواهد بود و بدون تردید، یکی از عوامل مهم در تشکیل و استحکام خانواده، رعایت حجاب و عفاف است و رعایت آن از سوی زنان، یکی از عوامل سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع و استواری خانواده است. 
این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: حجاب در خانواده نیاز است و از به‌هم‌خوردن پیوند زناشویی جلوگیری و جوانان را به ازدواج و تشکیل خانواده ترغیب می‌کند؛ زیرا کاهش ازدواج و افزایش طلاق از آثار بی‌حجابی هستند. همچنین تکریم شوهر و عفت داشتن از جمله نقش‌های زن استحکام خانواده است و شخصیت، رفتار و اندیشه او، بی‌گمان در شکل‌گیری جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ بنابراین حفظ حجاب و عفت برای ادامه زندگی سالم و استحکام خانواده، یکی از نیازهای ضروری است.
وی درباره چگونگی نشان‌دادن جایگاه درست حجاب در جامعه گفت: معرفی بانوان محجبه موفق باهدف الگوسازی در سطح جامعه و بین جوانان و نوجوانان با کمک رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه ملی. ترغیب و تشویق تولیدکنندگان و طراحان البسه و سایر محصولات مروج فرهنگ و عفاف. تقدیر از کارکنان زن محجبه و یا خانواده‌های محجبه کارکنان مرد دولت در هفته حجاب و عفاف اختصاص امتیازات ویژه به بانوان محجبه در تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها.
انتهای خبر/


کد مطلب: 453797

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/interview/453797/حجاب-باطل-کننده-تلاش-دویست-ساله-غرب

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir