۰
یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان در واکنش به ترور همسر شهید شهرکی:

ترور یک مادر به‌دور از انسانیت است

یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان گفت: ترور همسر شهید شهرکی به‌دوراز انسانیت و بی‌حرمتی به جایگاه والای زن است.
ترور یک مادر به‌دور از انسانیت است
حاج عبدالعزیز مرادزهی از سران طوایف در گفتگو با تفتان ما با اشاره به اقدام وحشتناک و غیرانسانی ترور همسر شهید شهرکی بیان کرد: به‌عنوان ریش‌سفید و سر طایفه بزرگ مرادزهی حادثه تلخ ترور همسر شهید شهرکی و مادر دو فرزند را به‌شدت محکوم می‌کنم چرا که چنین برخوردی به‌دور از شان و منزلت یک زن در جامعه‌ای است که دم از اسلام و احترام به زنان می‌زند.

وی افزود: ترور یک زن و مادر در جامعهٔ اسلامی ما هیچ جایگاهی ندارد کاملاً با بیانات و احادیث بزرگان دینی در تضاد است چرا که بزرگان دینی ما همواره به حرمت و احترام زنان سفارش کرده است.

مرادزهی اظهار کرد: باید با عامل یا عاملان چنین جنایاتی برخورد جدی صورت گیرد تا درس عبرتی شود برای برهم‌زنندگان نظم و امنیت و بدانند چنین جنایاتی بی‌جواب نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه زن در فرهنگ و جامعه سنتی این استان از حرمت و احترام بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: نقش و جایگاه زنان در فرهنگ اهل‌تسنن تا جایی است که قتل‌ها و جنگ‌ها را به‌خاطر حرمت گذاشتن به چادرزن پایان می‌دادند و ترور یک مادر و بی‌سرپرست ماندن دو فرزند به‌دور از مرام و مردانگی است که دم از آن می‌زنیم.

وی بیان کرد: مکتب اسلام مکتب رأفت عطوفت و مهربانی است و به ما اجازه آزار و اذیت هیچ موجودی داده نشده است و لذا ترور یک انسان و یک مادر بی‌گناه را چگونه می‌توان توجیه کرد هر انسان مسلمانی در هر جایگاهی این اقدام را به‌شدت محکوم می‌کند و این عمل را به‌دور از انسانیت می‌داند.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 452966
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *