۰
کارگروه اشتغال شهرستان خاش برگزار شد

ثبت بیش از ۱۰۲۵نفر در سامانه رصد اشتغال شهرستان با تعهد ایجاد کار

شغل های دولتی محدود و مراحل استخدام دشوار می باشد لذا جوانان باید به فکر کارآفرینی و ایجاد شغل در بخش های خصوصی باشند
ثبت بیش از ۱۰۲۵نفر در سامانه رصد اشتغال شهرستان با تعهد ایجاد کار
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،رئیس اداره ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی  از نشست کار گروه اشتغال شهرستان خاش در راستای ایجاد اشتغال و پایین آمدن نرخ بیکاری مورخ یکشنبه ۲۹آبانماه خبرداد و‌گفت: اخرین آمار ایجاد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد اشتغال شهرستان خاش با تعهد ایجاد کار یک هزارو بیست وپنج نفریک ؛هزارو صدوسیزده نفر ثبت نام داشته ایم.

جمشیدزهی بیان کرد: اشتغالهای ایجاد شده عمدتا در حوزه کشاورزی، خدمات، صنعت و معدن می باشد.

جمشید زهی اظهار کرد: دستگاههای متعهد که بیشترین همکاری را داشته اند جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی و سایر ادارت که آنها هم به طریقی در عرصه اشتغال زایی با اداره کار همکاری داشته اند. 
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در بحث اشتغال موارد قابل طرحی  وجود دارد از جمله ایجاد گلخانه که هر ساله اعتبارات خوبی کار آفرینان دریافت می کنند و توسط اداره کار با تعهد ایجاد کار اجرا می شود.
 بانکهای عامل از جمله، رفاه، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید جهت ارائه تسهیلات به کارآفرینان آماده  خدمت رسانی می باشند.

احمد جمشیدزهی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: متقاضیان ارائه خدمات و اشتغال زایی در راستای خدمات دهی بهتر و انتخاب شغل مورد نظر قبل از گرفتن تسهیلات با مشاورین اداره مشاوره و راهنمایی شغلی میشوند و به متولیان جهت صدور مجوز معرفی حمایت و هدایت میشوند.
پس از کسب مجوز تأسیس برای دریافت تسهیلات به بانک عامل از طریق اداره کار معرفی خواهند شد.
در کمیته فنی طرح های ارائه شده مورد برسی و کارشناسی قرار میگیرند و مبلغی که کمیته فنی در استان برای اجرای طرح  در نظر میگیرد به بانک معرفی میگردد.

طرح های  استخر پرورش ماهی، گلخانه، مکانیکی، گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل، بهداشتی، خدماتی و... همگی پس از برسی کارشناسان میتوانند جهت اشتغال زایی تسهیلات دریافت کنند.

جمشیدزهی رئیس اداره ی کار با توجه به اینکه تعداد زیادی از جوانان فارغ التحصیل دانشگاهها بی کار می باشند و استخدام دولتی مراحل سخت و رشته های محدود دارد گفت: همه ی جوانان میتوانند با توجه به ارائه تسهیلات و گستردگی شغل از فرصت های طلایی این اداره در راستای ایجاد شغل  استفاده کنند.


انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 452317
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *