گزارش تصویری؛

بخش ايرندگان خاش در قاب انقلاب

21 بهمن 1396 ساعت 11:10

مردم انقلابی بخش ايرندگان خاش نیز همانند سایر مناطق کشور در پیروزی این انقلاب سهمی داشته و در مراسمات و راهپيمايي هاي ضدپهلوی حضور و نقش فعالی داشتند.


به گزارش تفتان ما، مردم با بصيرت و هميشه در صحنه بخش ايرندگان خاش همگام با مردم سایر کشور در دوران شكوهمند انقلاب ايران اسلامي با حضور در راهپیمایی ها انقلابی بودن خود را ثابت كردند و قدم به قدم با مردم ایران اسلامي همراه بودند.

مردم انقلابي شهرستان خاش خصوصاً بخش ایرندگان در سال ۱۳۵۷ همزمان با تمامی ایرانیان سراسر کشور علیه رژیم منحوس پهلوی به مبارزه برخاسته و به خیابان ها ریختند و تظاهرات و راهپيمايي كردند.

انقلاب اسلامی ايران در شهرستان خاش با ورود امام راحل به میهن جان تازه ای گرفت و مبارزات مردم شهيد پرور اين شهرستان و به ويژه خش ایرندگان وارد مرحله تازه ای شد.

مردم بخش سرسبز ایرندگان از تمامی اقشار به خیابان ها ریخته و علیه رژیم شاهنشاهی به مبارزه برخاستند.بازاریان مغازه های خود را تعطیل کردند و به صف مبارزان انقلابی پیوستند.

با وجود نیروهای زرهی و پیاده ارتش و نیروهای ساواک که به سوی مردم تیراندازی می کردند، مردم انقلابی همچنان به مبارزه خود ادامه دادند.

ناگفته نماند با توجه به اینکه در دوران انقلاب دوربین به سختی یافت می شد، لحظات ماندگار آن روزهای انقلاب و بهمن 57 در بخش ايرندگان آنگونه که باید ثبت نشده و عکس هایی که از آن زمان باقی مانده بسیار معدود می باشد.

بهتر است برخی از دولتمردان نگاه خود را به بخش ایرندگان تغییر دهند و در راستاي رشد و توسعه این منطقه که روزگاری مردم آن در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند، تلاش کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 451750

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/gallery/451750/1/بخش-ايرندگان-خاش-قاب-انقلاب

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir