۰

گزارش تصويري/ میراث فرهنگی و معنوی شهرستان خاش زیر سایه بی مهری

"قلعه حيدرآباد" و "زيارتگاه مرتضي علي" به عنوان ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان خاش هستند که متأسفانه اکنون در سايه بي مهري مسئولين اين آثار منحصر به فرد در حال تخريب است و از بی توجهی و دست اندازی ها رنج می بردند.
به گزارش  تفتان ما، صنعت توریسم امرزه یکی از سودآورترین و پررونق‌ترین صنعتهای جهان است، صنعتی با درصد بازگشت سرمایه نرخ سود بالا که همه جهان به نوعی به دنبال ایجاد زیرساختهای لازم برای اون هستند.

کشورهای زیادی در دنیا هستند که نه آثار تاریخی به قابل توجهی دارند، نه جاذبه‌های طبیعی چشمگیری و نه آداب و روسم و فرهنگ دهان پرکنی دارد اما با ساخت ساختمانهای بلندمرتبه و آبنماهای مختلف و رنگ لعاب دادن به آداب و روسم و بی معنا، به دنبال آن هستند تا در دنیا سری توی سرها در بیاورند.

کشور ایران را اگر نگوییم بزرگترین گنجینه آثار تاریخی و طبیعی دنیا، حتما باید بگوییم که جزء بزرگترینشان است؛ آثار تاریخ کشورمان در هر گوشه و کنار پراکنده شده و تفاوتهای اقلیمی به طبیعت ما جلوه‌ای بی نظیر داده استف جلوه‌ای که توریستهای داخلی و خارجی، اگر به درستی هدایت شوند، حاضرند برای هر لحظه ماندن در کنار آنها کلی هزینه کند.

استان سيستان و بلوچستان همانند نگینی در میان سایر مناطق کشور از نظر برخورداری از جاذبه‌های توریستی است كه جاذبه‌های توریستی و طبیعی آنها خیره کننده است.

شهرستان خاش در اين استان، با برخورداري از انواع مواهب تاریخی و طبیعی، آن را در میان سایر شهرها به منطقه‌ای منحصر به فرد تبدیل کرده است اما متأسفانه آنگونه که شایسته است از این موقعیت ممتاز استفاده نمی‌شود.

"قلعه حيدرآباد" و "زيارتگاه مرتضي علي" به عنوان ميراث فرهنگي و گردشگري هستند که متأسفانه اکنون شاهد بی‌توجهی به این آثار منحصربه‌فرد هستیم كه در سايه بي مهري مسئولين در حال تخريب است و از بی توجهی و دست اندازی ها رنج می برد.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 451529
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *