۰

بدهی 1400 میلیاردتومانی ایرلاین‌ها به 650 میلیارد رسید

براساس آخرین آمارها ایرلاین‌های کشور بدهی 650 میلیارد تومانی بابت سوخت به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی دارند.
بدهی 1400 میلیاردتومانی ایرلاین‌ها به 650 میلیارد رسید
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،براساس آخرین آمارهای موجود هم اکنون ایرلاین های کشور بدهی 650 میلیارد تومانی بابت سوخت به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی دارند.
منصور ریاحی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اخیرا اعلام کرده است بدهی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حدود 1400 میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های این مجموعه این بدهی به 650 میلیارد تومان رسید.
به گزارش فارس براساس این گزارش دولت مبلغی به برخی از ایرلاین‌ها بدهکار بود و قرار شد این بدهی‌ها با یکدیگر تهاتر شود که در این راستا بدهی ایرلاین آسمان که 30 درصد کل شرکت‌های هواپیمایی را شامل می‌شد به‌طور کلی تسویه شد.
هم اکنون ایرلاین ها سوخت مورد نیاز خود را به صورت نقدی خریداری می کنند و این کار موجب شد تا میزان بدهی سنواتی ایرلاین‌ها نیز کاهش یابد.
با این شرایط فقط بدهی شرکت هواپیمایی ایران ایر مانده که این شرکت نیز در حال تسویه و تهاتر با دولت است.
بر اساس این گزارش، به دلیل بالابودن حجم بدهی ایرلاین ها به شرکت ملی پالایش و پخش از آبان‌ماه سال 1394 فروش سوخت به ایرلاین‌ها به صورت نقدی صورت گرفت و در دوره ای نیز قرار بود که این سوخت از طریق کارت عابربانک پرداخت شود که با مخالفت شرکت های هواپیمایی این طرح متوقف شد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 441881
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *