۰

25 سال آینده نه اسرائیلی هست و نه آمریکا در منطقه خواهد بود/ باید برای واکنش به نقض برجام از سوی ترامپ برنامه داشته باشیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در ۲۵ سال آینده نه اسرائیل خواهد بود و نه حضور آمریکا در منطقه و در آن زمان، مسلمانان متحدتر خواهند شد.
25 سال آینده نه اسرائیلی هست و نه آمریکا در منطقه خواهد بود/ باید برای واکنش به نقض برجام از سوی ترامپ برنامه داشته باشیم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،به نقل از مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیتی با بیان اینکه هم دانشمندان و هم سیاستمداران و هم فرماندهان نیازمند آینده‌پژوهی هستند، گفت:‌ ملتی که نتواند رویدادهای آینده را متصور شود، در شکل دادن به آینده خودش دچار مشکل خواهد شد. 
رضایی با بیان اینکه حوزه‌های دفاعی و امنیتی نیز نیازمند دانش آینده‌پژوهی هستند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ملتی پیشرو باشیم، نمی‌توانیم بدون توجه به آینده‌پژوهی اقدام کنیم، تغییرات جهانی، سرعت و پیچیدگی بالایی را به خود گرفته‌ است و مه‌آلود بودن آینده برای ملت‌ها زیاد است، لذا بایستی مهارت و دانش کافی را فراهم کنیم. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هر چند ما نسبت به علم آینده‌پژوهی از غرب عقب‌تر باشیم، اما در آینده‌نگاری از اروپا و آمریکا جلو هستیم و آینده‌نگاری در گرو آینده‌پژوهی نیست. 
رضایی خاطرنشان کرد: ترامپ در سخنرانی اخیر خود به شدت از آینده‌پژوهی نگران بود، زیرا نمی‌تواند آمریکا را به اهدافش برساند. 
وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا ادعا می‌کند می‌خواهد منطقه خاورمیانه را نظم دهد، چگونه بدون درک و فهم اسلام و رابطه ولایت فقیه و ملت‌ها می‌خواهد این کار را بکند؟ 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکایی‌ها تکنولوژی و علم دارند، اما فهم ندارند و آنچه که هر روز شکست‌های بزرگی بر آنها تحمیل می‌کند، همین نداشتن فهم است. 
رضایی گفت: خطر ابله بودن یک رئیس‌جمهور از دیوانه‌ بودن آن بیشتر است. 
وی اظهار داشت: اگر به مواجهه ایران با آمریکا و انگلیس در صد سال اخیر نگاه کنیم، در پاسخ به این سؤال که چرا آنها نتوانستند شاه را نگه دارند و یا چرا الان نمی‌توانند به ایران برگردند، مشکل غرب علم و فناوری نیست بلکه مشکل آنها فهم است. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر غرب با سریالی از توطئه‌ها و اقدامات علیه ما اقدام می‌کند، اینها باعث پیشرفت ما شد. 
رضایی خاطرنشان کرد: ترامپ می‌گوید اوباما فقط یک تهدید ایران را دیده و متوجه تهدیدات دیگر نبود که یکی از آنها نفوذ ایران در منطقه است. آنها می‌گویند باید با سپاه و توان موشکی ایران برخورد کرد. 
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به آمریکایی‌ها اظهار داشت: اگر ایران وارد عراق شد، دلیلش خود شما بودید، چرا ملت عراق با ما خوب و با شما بد هستند؟ چرا شما داعش را درست کردید و حالا نگران نفوذ ایران در سوریه هستید؟ 
وی تصریح کرد: در 25 سال آینده نه اسرائیل، نه حضور آمریکا در منطقه وجود خواهد داشت و همه مسلمانان با هم متحدتر خواهند بود. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما افتخار می‌کنیم که صدام، داعش و ترامپ در مقابل ملت ما ایستادند و ترامپ در حالی در مقابل ما ایتساد که همه جهان او را مسخره می‌کنند. 
رضایی افزود: ترامپ یک فرد ابله است که قادر نیست حتی نوشته‌ای که به او داده‌اند را حفظ کند و مطمئنیم که بعد از سخنرانی به او تذکر دادند که چرا به جای خلیج فارس از لفظ خلیج عربی استفاده کرده است. 
وی اظهار داشت:‌اینکه رهبی می‌فرمایند در 25سال آینده اسرائیلنخواهد بود را جدی بگیریم و ما باید خودمان را در مواجهه با استراتژیک آمریکا آماده کنیم. 
وی تصریح کرد:‌اگر در کشور ما انحراف‌ها و تنبلی و ضعیف شدن ارزش‌ها صورت می‌گیرد، حتماً دچار مشکل خواهیم شد و از فهم دقیق مسائل و اجرای درست عقب می‌مانیم که متأسفانه در اقتصاد فهم درستی نداریم. 
وی افزود: چرا سرنوشت برجام به خوبی پیش‌بینی نشد؟ آیا ما خوشبینانه با آن برخورد نکردیم؟‌ اگر پیش‌بینی می‌کردیم که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا مثل اوباما نیست، اینطور می‌شد؟ 
وی اضافه کرد: الان نیز باید مسئولان در نظر داشته باشند که اگر ترامپ برجام را نقض کرد ایران چه واکنشی داشته باشد. 
وی گفت: ما در زمینه‌های سیاسی، دفاعی و فرهنگی با قدرت پیش می‌رویم و امیدواریم در حوزه اقتصاد هم به همین صورت باشد.
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 441875
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *