۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش:

همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق از همان ابتدا اقدامی "اشتباه و غلط" بود/ رایزنی های وحدت آفرین سردار سلیمانی در کردستان عراق اوضاع را به نفع مردم تغییر داد

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق از همان ابتدا اقدامی "اشتباه و غلط" بود و اين همه پرسی توطئه و نقشه شوم اسرائیل جنايتكار بود.
همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق از همان ابتدا اقدامی "اشتباه و غلط" بود/ رایزنی های وحدت آفرین سردار سلیمانی در کردستان عراق اوضاع را به نفع مردم تغییر داد
مولوي محمدعلي شهنوازي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد:  اساس اجراي همه پرسي توطئه و ترفند شوم استكبار جهاني و در راس آن اسرائيل جنايتكار بود كه مي خواستند از طريق اين همه پرسي در منطقه جنگ رواني آشوب ايجاد كنند و در حقيقت از آب گل آلود براي خود ماهي صيد كنند.
 
وي با بيان اينكه همه پرسي استقلال در اقليم كردستان از ابتدا اشتباه محض بود، تصريح كرد: رايزني وحدت آفرین هاي سردار حاج قاسم سليماني اوضاع را به نفع مردم تغيير داد و توانست نقشه شوم دشمنان را خنثي و نقش بر آب كند و آن ها را مثل هميشه شكست دهد.
 
مولوي شهنوازي بيان كرد: بدون شك همبستگي و اتحاد ايران اسلامي، سوريه، تركيه، لبنان و دولت مركزي عراق در اين شكست بسيار تاثيرگذار بوده و استكبارجهاني مي خواست يك اسرائيل ديگر در منطقه خاورميانه ايجاد كند اما بايد اين آرزو را با خود به گور ببرد.
 
وي خاطرنشان كرد: گروهك تكفيري داعش زماني كه ديد سردار قاسم سليماني وعده داد كه اين گروه تكفيري از جهان برچيده مي شود به دنبال طرح همه پرسي بود و بحث استقلال در اقليم كردستان را به ميان آورد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با بيان اينكه برگزاري همه پرسي اقليم كردستان خلاف قانون اساسي بود، اذعان كرد: حمايت اسرائيل از ابتدا اين مسئله را نشان مي داد كه اين كشور مانند هميشه به دنبال تفرقه و جدايي در منطقه است و مي خواهد بين مسلمانان اختلاف بياندازد و براي خود نفعي به دست آورد.
 
وي با بيان اينكه اسرائيل تنها كشوري بود كه از همه پرسي استقلال در اقليم كردستان حمايت كرد، اظهار كرد: سود و نفع اين همه پرسي تنها به جيب آمريكا و اسرائيل مي رفت و ضرر آن نيز به چشم مردم و لذا اجراي اين همه پرسي از پايه و اساس نادرست بود.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 441862
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *