۰
معاون هماهنگ كننده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان:

سردار شهید لک‌ زایی تا آخرین لحظات عمرش خدمتگزار مردم بود/ حبيب دلها؛ الگوي صبر، استقامت و وحدت ميان شیعه و سنی بود

معاون هماهنگ كننده سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان گفت: سردار شهید لک‌ زایی تا آخرین لحظات عمرش خدمتگزار مردم بود و مردمداری و ولایتمداری مهم ترین رمز موفقیت اين شهيد والامقام بود.
سردار شهید لک‌ زایی تا آخرین لحظات عمرش خدمتگزار مردم بود/ حبيب دلها؛ الگوي صبر، استقامت و وحدت ميان شیعه و سنی بود
به گزارش تفتان ما، سرهنگ پاسدار عوضعلي فقيري در پنجمين يادواره سردار شهيد حاج حبيب لك زايي كه در كانون فرهنگي اجتماعي سپاه خاش برگزار شد، با بيان اينكه سردار لك زايي الگوي استقامت، صبوري، مهرباني و وحدت ميان شيعه و سني در استان بود، اظهار كرد: سردار شهيد حاج حبيب لك زايي اسوه و الگوي نمونه فرهنگي و اخلاقي مردمان اين ديار بود كه همواره در پيروي از منويات رهبر انقلاب اسلامي شبانه روزي در راستاي تقويت وحدت ميان برادران شيعه و سني تلاش مي كند و اين مسئله مهم را سرلوحه كار خود قرار داده بود.
 
وي با بيان اينكه شهيد حبيب لك زايي نه تنها حبيب دلها بلكه حبيب جان ها بود، گفت: سردار لك زايي در زنده نگه داشتن فريضه مهم و حياتي امر به معروف و نهي از منكر بسيار تلاش كرد.
 

 
سرهنگ پاسدار فقيري با اشاره به شخصيت و ويژگي هاي شهيد لك زايي، بيان كرد: سردار شهيد حاج حبيب لك زايي در بسياري از مسائل مختلف فرهنگي و اجتماعي فردي فعال و تلاشگر بود.
 
وي خاطرنشان كرد: قوميت، مذهب و شيعه و سني براي سردار شهيد لك زايي فرقي نداشت و همواره هر كاري كه از دستش بر مي آمد انجام مي داد و دريغ نمي ورزيد.
 

 
* شهيد لك زايي فردي با تواضع، ساده زيست، فروتن و با احساس مسئوليت بود
فرمانده سپاه شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم، با بيان اينكه شهيد لك زايي فردي با تواضع، ساده زيست، فروتن و با احساس مسئوليت بود، گفت: شهيد حبيب لك زايي هر زمان و در هر مكاني كه شخصي نياز به كمك داشت و كاري از دستش برمي آمد حتي از حقوق خود مي گذشت تا كار آن فرد را انجام دهد.
 
سرهنگ پاسدار حسن فضلي بيان كرد: سردار لك زايي سربازي آماده در همه صحنه ها و نبردها بود و بصيرت و دشمن شناسي اين شهيد والامقام هميشه زبانزد خاص و عام است و بايد زحمات، رشادت ها، فداكاري ها و ايثارگري هاي اين سردار بزرگ را به نسل هاي آتي منتقل كنيم.
 

 
* سردار لك زايي جايگاه ويژه و مهمي در ميان بسيجيان و پاسداران و مردم منطقه داشت
وي با بيان اينكه سردار لك زايي جايگاه ويژه و مهمي در ميان بسيجيان و پاسداران و مردم منطقه داشت، افزود: حضور امروز شما در اين مراسم نشان از تعلق خاطر به اين بزرگمرد است.
 
سرهنگ پاسدار فضلي اظهار كرد: شهيد لك زايي از خادمان قرآن بود و اين شهيد والامقام مقتدر در راه اجراي فرامين ديني و همواره پيرو رهبر بود و براي خدمت رساني به مردم از هيچ كوششي دريغ نمي كرد.
 
* سردار شهيد حاج حبيب لك زايي شخصيتي خستگي ناپذير، دلير و شجاع بود
امام جمعه شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم، گفت: سردار شهيد حاج حبيب لك زايي شخصيتي خستگي ناپذير، دلير و شجاع بود و معتقد بود كه اگر افراد جامعه فريضه مهم و حياتي امر به معروف و نهي از منكر را انجام دهند جامعه ما به سمت توسعه و پيشرفت و پويايي حركت مي كند و فسادها و مصيبت ها در جامعه كاهش مي يابد.
 
حجت الاسلام غلامرضا دهقان بيان كرد: سردار شهيد لك زايي در همه ابعاد مختلف اعم از فرهنگي، سياسي، اجتماعي و مذهبي استعداد بالقوه داشت و اين شهيد والامقام از لحاظ علمي از بهترين افراد بود.
 

 
* امنيت امروز سيستان و بلوچستان مديون شهيد لك زايي و شهداي وحدت است
وي خاطرنشان كرد: امنيت امروز سيستان و بلوچستان مديون شهيد لك زايي و شهداي وحدت است و سردار شهيد لك زايي هميشه بر مسئله شيعه و سني تاكيد داشت و در حقيقت وحدت را لازمه توسعه اين استان مي دانست.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه شهيد لك زايي فردي با اخلاص و خوش اخلاق بود، گفت: اين دو ويژگي مهم همواره در قلب ها نفوذ مي كرد و به خصوص قشر جوان جامعه را بسيار جذب ميكرد و آنها را ارشاد و راهنمايي مي كرد.
 
* سردار شهيد لك زايي با وجود اينكه تركش هاي بسياري در بدن داشتند
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نيز در ادامه بيان كرد: سردار شهيد حاج حبيب لك زايي با وجود اينكه تركش هاي بسياري در بدن داشتند ولي هرگز دست از كار و تلاتش در راستاي خدمات رساني به مردم بر نمي داشت و تا آخرين لحظات عمر با بركت خود خودش را وقف نظام و اسلام كرده بود.
 
مولوي محمدعلي شهنوازي گفت: هرآنچه را كه امروز در جامعه داريم مديون و مرهون خون پاك شهداء هستيم و لذا براي قدرداني از اين نعمات راهشان را ادامه دهيم و رشادت ها و فداكاري هاي اين شهداء را سرلوحه كاري خود قرار دهيم.
 

 
وي اظهار كرد: شهيد لك زايي از شهداي خدمت و وحدت استان بود و اين شهيد از مفاخر انقلاب و دلسوز شيعه و سني و عاشق رهبري بودند.
 
گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم كه با حضور گسترده و عظيم علماء و روحانيون، مسئولان، سران طواي، بسيجيان و اقشار مختلف مردم در كانون فرهنگي اجتماعي سپاه خاش برگزار شد، محمدزهي مقاله اي را در وصف شهید لک‌زایی براي حاضران قرائت كرد و همچنین نمایشگاه عکسی به همین مناسبت در این مراسم برپا شد و در پايان از سلمان لك زايي فرزند شهيد لك زايي با اهداء هديه اي، تقدير و تشكر شد.
 

 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ سردار شهید اسلام «حاج حبیب لک‌زایی»، جانشین فرمانده سپاه سلمان، 25 مهر سال 1391، در سالروز شهادت امام جواد (ع) و همزمان با سومین سالگرد شهدای وحدت پس از تحمل 24 سال رنج ناشی از جراحات و مصدومیت‌های دوران جنگ و دوری از یاران شهیدش، در حالی که بیش از 60 ترکش در بدن داشت، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش ‌ به سوی همرزمان عرش‌نشینش پر پرواز گشود.
 
سردار شهید حبیب لکزایی در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و تا پیش از شهادت، در سمت‌های جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل، معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان، جانشین سپاه سلمان، رئیس هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج ) سیستان و بلوچستان انجام وظیفه کرد.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 441818
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *