۰
امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش :

نهادهای مذهبی بدنبال افزایش فرهنگ دینی در بین مردم باشند/ هیئت های مذهبی نقش موثرو مهمی در نشر فرهنگ دارند

امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش گفت: مساجد در اسلام مقر هستند و علم امام حسین (ع) نیز باید در این مقرها برپا شود و عزاداری ها باید در مساجد باشند.
نهادهای مذهبی بدنبال افزایش فرهنگ دینی در بین مردم باشند/ هیئت های مذهبی نقش موثرو مهمی در نشر فرهنگ دارند
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در جلسه انتخاب رئیس هیأت مذهبی و دیدار با اعضای مساجد، با اشاره به ماه محرم، اظهار کرد: خوشبختانه هیأت مذهبی شهرستان خاش در برگزاری مراسمات ماه محرم بسیار خوب عمل کردند که حتی تشکر و قدردانی دارد.
 
وی تصریح کرد: بیان مصیبت ها باید مستند به منابع دینی و معتبر باشد، راهیابی دروغ، خرافات و مطالب غیر دینی نباید به منبر و سخنرانی و مداحی راه یابد.
 
وی افزود: عزای سرور شهیدان باید انقلابی و متکی بر ارزش های شهادت و از خود گزشتگی باشد و باید بدانیم انقلاب اسلامی زیر سایه عاشورا شکل گرفت و عزاداری که از ارزش ها و باورهای انقلاب فاصله گیرد، عزاداری نیست.
 
 

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش ادامه داد: عزاداری را نباید از سایر مسائل دینی و معارف و فرهنگ دین مجزا کنیم، هیئتی موفق است که در درون آن احکام دین، عقاید اسلام و معارف الهی و پاسخ به دروغ های منافقین دین  وجود داشته باشد.
 
 

 
حجت الاسلام دهقان گفت: پرهیز از تشریفات و اصراف  ناصحیح است و باید هزینه کرد، اما هزینه ای که بر اساس دین درست و صحیح باشد.
 
امام جمعه شهرستان خاش اظهار کرد: مجاهدت به نماز در هیئت های عزاداری باید توجه شود، هیئت ها  باید به این مسائل توجه کنند و جماعت و نماز اول وقت موردتوجه  باشد.
 
 

 
گفتنی است، در ادامه این نشست قرار شد تا هیأت مذهبی هر شهرستان نماینده ای را جهت انتخاب رئیس هیأت مذهبی تعیین و رای گیری نهایی انجام شود.
 
انتهای پیام/
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 441745
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *