۰
معاون مرکز بهداشت شهرستان خاش:

شیوع کمبود ويتامين D در بين دانش آموزان خاشي/ کمبود ویتامین D ریسک بیماری دیابت و قلبی، عروقی را افزایش می دهد

معاون مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: شیوع کمبود ويتامين D در بين دانش آموزان اين شهرستان بسيار نگران كننده است و اگر اين مسئله درمان نشود مطمئناً در آينده مشكلات بسيار زيادي را ايجاد مي كند.
   شیوع کمبود ويتامين D  در بين دانش آموزان خاشي/ کمبود ویتامین D ریسک بیماری دیابت و قلبی، عروقی را افزایش می دهد
الله بخش كرد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما، با بيان اينكه بايد تعامل همه جانبه ميان مرکز بهداشت و اداره آموزش پرورش در اجراي موفق برنامه های مدارس انجام شود، اظهار كرد: محور توسعه پايدار در هر کشور نيروي کار با مهارت و داراي آگاهي وبينش است.
 
وي بيان كرد: نيروي انساني از میان دانش آموزان که بايد  در بستر مناسب و  دارای امنیت جسمی وروانی  با مشارکت تمامی نهادهای اجتماعی پرورش یابند برگزیده می شوند.
 
كرد گفت: کمبود ویتامین D یکی از مشکلات بهداشتی و تغذیه ای در کشور و به تبع آن در شهرستان خاش محسوب می شود و این مسئله نیازمند مداخله فوری از جانب نهادهای مربوطه است.
 
وي خاطرنشان كرد: با توجه به گزارش بررسی ریزمغذی ها در سال 1391 مشخص شد، شیوع کمبود ویتامین "د" در تمامی گروههای سنی و جنسی درکل کشور و در درجات مختلف وجود دارد وبه همین منظور دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری ادارات مربوطه اقدام به تدوین دستور العمل مکمل یاری با ویتامین D در تمامی گروههای سنی كرد که مطابق دستورالعمل اجرایی آن کلیه دختران دانش آموز دبیرستانی متوسطه دوره اول و دوم که تحت پوشش برنامه آموزش تغذیه و آهن یاری هفتگی هستند تحت پوشش برنامه مکمل یاری با مگادوز ویتامین"د" قرار گیرند.
 
معاون مرکز بهداشت شهرستان خاش تصريح كرد: عوارض ناشی از کمبود ویتامین D نرمی و پوکی استخوان، افسردگی و افزایش احتمال بروز سرطانها است كه دانش آموزان حداقل دو بار در هفته به مدت 10 دقیقه به صورت مستقیم از نور آفتاب استفاده كنند.
 
وي اذعان كرد: مکمل ویتامین" د" به صورت ماهیانه به مدت 9 ماه متوالی به دانش آموزان داده خواهد شد.
 
معاون مرکز بهداشت شهرستان خاش اظهار كرد: کمبود ویتامین D، ریسک برخی بیماری ها از جمله دیابت و قلبی، عروقی را افزایش می دهد و شيوع كمبود ويتامين D  در ايران بسيار نگران كننده است.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 441721
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *