۰
امام جمعه اهل سنت خاش:

وحدت و اتحاد كشورهاي اسلامي در برابر مواضع ننگين رژیم صهیونیستی مهمترين دستاورد ديدار اردوغان با رهبر انقلاب بود/ دشمنان به دنبال ايجاد تفرقه و جدايي بين كشورهاي مسلمان هستند

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: وحدت و اتحاد كشورهاي اسلامي در برابر مواضع ننگين رژیم صهیونیستی مهمترين دستاورد ديدار اردوغان با رهبر انقلاب بود و دو كشور مسلمان ايران و تركيه نماد و الگوي وحدت در جهان اسلام هستند.
وحدت و اتحاد كشورهاي اسلامي در برابر مواضع ننگين رژیم صهیونیستی مهمترين دستاورد ديدار اردوغان با رهبر انقلاب بود/ دشمنان به دنبال ايجاد تفرقه و جدايي بين كشورهاي مسلمان هستند
مولوي محمدعلي شهنوازي در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما با اشاره به ديدار اردوغان رئيس جمهور تركيه  با رهبر انقلاب اسلامي، اظهار كرد: سفر اردوغان رئيس جمهور تركيه به ايران از مهمترين و تاثيرگذارترين سفرهاي چهارسال اخير بود كه نشان از نزديك شدن مواضع اردوغان و تركيه با مواضع ايران در عراق و سوريه است.
 
وي بيان كرد: رهبر انقلاب در اين ديدار فرمودند:" در مقابل این مشکلات، اگر ایران و ترکیه در مسئله‌ای به توافق دست پیدا کنند، آن توافق قطعاً محقق خواهد شد و نفع آن به هر دو کشور و به دنیای اسلام خواهد رسید." لذا بايد اين دوكشور بيش از پيش وحدت و اتحاد خود را حفظ كنند تا خاري در چشمان استكبار جهاني و ايادي آنان باشد.
 
مولوي شهنوازي با بيان اينكه يكي از مهمترين اهداف سفر رئيس جمهور تركيه به ايران اين است كه نمي خواهد اقلیم کردستان غده سرطانی صهیونیستی دوم منطقه شود، تصريح كرد: رئيس جمهور تركيه مي خواهد كه با هماهنگي ميان روسيه، ايران و تركيه پيشروي هاي ارتش سوريه عليه داعش را افزايش دهد و امنيت سوريه و عراق نيز بيشتر كند.
 
وي خاطرنشان كرد: بزرگترين دستاورد و نتيجه ديدار اردوغان رئيس جمهور تركيه با رهبر انقلاب اسلامي، اتحاد و وحدت كشورهاي اسلامي در مقابل مواظع آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است که این همبستگي در مورد اقلیم کردستان شکل گرفته به نحوی که تنها حامی این جدایی، رژیم صهیونیستی است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: دو كشور ايران و تركيه از كشورهاي مهم و تاثيرگذار در منطقه هستند و هرگز نبايد اين دو كشور وحدت و اتحاد خود را از دست دهند چرا كه اين اختلاف و جدايي به نفع آمريكا و اسرائيل است و جدايي بين كشورهاي اسلامي و مسلمان از مهمترين اهداف استكبار جهاني است كه بايد اين آرزو را با خود به گور ببرند.
 
وي اذعان كرد: كشورهاي تركيه و ايران وجوه مشترك بسيار زيادي در مسائل مختلف از جمله ديني و مذهبي دارند و لذا بايد جهت تقويت وحدت بر روي اين مسائل تاكيد كنيم و نگذاريم دشمنان بين مسلمانان اختلاف و جدايي بياندازند.
 
مولوي شهنوازي اظهار كرد: داعش از شكست خود در منطقه عصباني است و لذا مي خواهد با طرح مسئله استقلال كردستان از سوي رژيم صهيونيستي براي خود از آب گل آلود ماهي بگيرد اما نبايد هرگز كشورهاي اسلامي بگذارند كه استكبار جهاني و رژيم غاصب صهونيستي بين آنان اختلاف و جدايي بياندازد.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 441689
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *