۰
گزارش تفتان ما از محرومیت تنها دارایی مردم منطقه سرحد؛

رنج محرومیت و فقر بر پیکره جامعه روستایی خاش نمایان است/ روستاهاي شهرستان خاش بي بهره از امكانات اوليه و لوله كشي آب

آثار خستگی، محجوری، رنجوری، محرومیت، فقر، معلولیت و ناتوانی در کسب و کار و تامین معاش بر پیکره روستائیان شهرستان خاش نمایان است و بر تعداد اين معضلات روز به روز افزوده مي شود و اوج محروميت نيز بيشتر از قبل شده است.
رنج محرومیت و فقر بر پیکره جامعه روستایی خاش نمایان است/ روستاهاي شهرستان خاش بي بهره از امكانات اوليه و لوله كشي آب
به گزارش تفتان ما، بسیاری از خانوارهای ساکن در نقاط روستایی شهرستان خاش پر مهر و سرشار از عاطفه خیران توانمند و دولتمردان دلسوز هستند.     * فقر و محروميت در روستاهاي شهرستان خاش بيداد مي كند   محمدامین میربلوچزهی رئیس شورای اسلامی روستای شوگه بخش مرکزی خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: مردم منطقه با فقر و محرومیت و نداشتن توان برای تامین معاش و ایجاد کسب و کار روزگار سختی را سپری می کنند.
وی بیان کرد: خدمت رسانی به مردم منطقه در ابعاد مختلف به شدت احساس می شود.
رئیس شورای اسلامی روستای شوگه بخش مرکزی خاش گفت: رسیدگی به کمترین نیازهای مردم منطقه باید در اولویت مسئولان و خیران قرار گیرد.
وی ادامه داد: نداشتن مسکن و سرپناه مناسب، ناتوانی در اقتصاد و تامین معیشت روزمره، ناتوانی در تامین هزینه های درمانی، آموزشی، فرهنگی، تفریحی و غیره فشار زیادی بر مردم و پیکره جامعه روستایی وارد کرده است.   * مردم منطقه در ابعاد مختلف با مشکلات فراوانی مواجه هستند بخشدار مرکزی خاش هم گفت: مردم منطقه در ابعاد مختلف با مشکلات فراوانی مواجه هستند که برای حل مشکل مسکن آنها با همکاری خیران و مساعدتهای دیگر نهادها مانند شرکت سیمان خاش و دیگر ارگانها و موسسات خیریه باید پای کار بیایند.

مجتبی شجاعی افزود: باید تلاش کنیم که خانواده های نیازمند و محروم و در انتظار خدمات شناسایی بشوند و بصورت اولویت بندی شرایط سخت مورد حمایت قرار گیرند.
 
* مشكلات و محروميت در بزرگترين روستاي شهرستان خاش هويداست
مولوی عبدالخالق مرادزهی امام جمعه اسماعیل آباد خاش هم بیان کرد: در روستای بزرگ اسماعیل آباد با جمعیت حدود 5 هزار نفر معلولان و خانواده های نیازمند زیادی زندگی می کنند که اولویت خیران منطقه توجه به مشکلات افرادی هست که زندگی سختی دارند.
 
* بالغ بر 6 هزار مددجو بهزيستي چشم انتظار نگاه خيران و دولت
ادریس تمندانی رئیس اداره بهزیستی خاش هم گفت: افزون بر 6 هزار فرد محروم و نیازمند در این شهرستان نیازمند نگاه ویژه دولت و خیران هستند.

وی افزود: باید زمینه ای فراهم شود که قشر محروم جامعه در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرند و بسیاری از آسیبها و نیز گرفتاری های اجتماعی از جامعه محو شوند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب: 441688
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *