۰
فرمانده نیروی انتظامی خاش در گفت و گو با تفتان ما؛

نیروی انتظامی، ارمغان آور امنیت و آرامش جامعه است/ اجرای بیش از ۵۰ برنامه هفته ناجا در شهرستان خاش

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش گفت: نیروی انتظامی، ارمغان آور امنیت و آرامش جامعه است و مردم باید همواره پشتیبان این نیروی مردمی باشند و همکاری کنند چرا که انجام ماموریت های نیروی انتظامی بدون پشتوانه مردمی در تامین نظم و امنیت موفقیت آمیز نخواهد بود.
 نیروی انتظامی، ارمغان آور امنیت و آرامش جامعه است/ اجرای بیش از ۵۰ برنامه هفته ناجا در شهرستان خاش
سرهنگ دوم احمد ثمره حسینی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه پلیس برای امنیت و امنیت برای همه شعار امسال هفته نیروی انتظامی است، اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه ها همپای نیروهای انتظامی نقش مهم و تاثیر گذاری در تحقق این شعار دارند.
 
وی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی ظرفیتی برای ارتباط اجتماعی با مردم است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره نیروی انتظامی فرمودند:" نیروی انتظامی ماموریت های متنوع و گسترده در سراسر کشور دارد هیچ سازمان و اداره ای بعنوان نیروی انتظامی در مقابل چشم مردم قرار ندارد ، توانایی ، قدرت، اقدام به موقع و رشادت این نیروی مایه افتخار و سربلندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
* بخشی از ارتقای امنیت را مدیون تعامل با مردم و رسانه های شهرستان هستیم
سرهنگ دوم ثمره حسینی با بیان اینکه بخشی از ارتقای امنیت را مدیون تعامل با مردم و رسانه های شهرستان هستیم، خاطرنشان کرد: هفته نیروی انتظامی از 14 مهر ماه با حضور گسترده کارکنان نیروی انتظامی در نماز عبادی سیاسی جمعه آغاز و تا پنجشنبه 20 مهر ماه با حضور در گلزار مطهر شهدا به منظور تجدید مییثاق با آرمان های امام و شهدا ادامه خواهد داشت.
 
وی با تاکید برگزاری هرچه  با شکوه تر برنامه های هفته ناجا در شهرستان خاش، گفت: همزمان با نخستین روز از هفته ناجا که به عنوان روز حاکمیت ارزش های اسلامی، ولایت مداری و جامعه ایمانی نامگذاری شده برنامه های مختلفی در این شهرستان به اجرا در آمد که برپایی چادرهای امدادی و بهداشتی و مشاوره و مددکاری انتظامی و تست علائم حیاتی در مصلی نمازجمعه، حضور کارکنان در نماز جمعه شهرستان و سخنرانی فرماندهی در بین الصلاتین نماز جمعه، برگزاری مسابقه قرآنی، فرهنگی و دینی، دیدار با خانواده شهداء، ایثارگران و جانبازان، برگزاری کلاس های بصیرت دینی در مجتمع های مسکونی ناجا،‌برگزاری دعای ندبه، غبارروبی نمازخانه ستاد و تجلیل از خادمان نماز، تبلیغات میدانی جهت جذب جوانان متدین و متعهد در ناجا و عیادت و سرکشی از بیماران بستری در بیمارستان ها از مهمترین این برنامه ها است .
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش با بیان اینکه دومین روز از هفته ناجا به عنوان پلیس؛‌ اقتدار، کارآمدی و حرفه ای گرایی نامگذاری شده، ادامه داد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، برنامه های فرهنگی، ورزشی و رزمی یگان امداد، تجلیل از فرماندهان نمونه، کارکنان پایور و وظیفه ساعی و خانواده معظم شهداء‌و ایثارگران و پلیس افتخاری،‌افتتاح بهداری شهرستان، برگزاری جشنواره های فرهنگی و مسابقات ورزشی کارکنان از برنامه‌های دومین روز از هفته گرامیداشت ناجا در شهرستان خاش است.
 
وی تصریح کرد: در سومین روز از هفته ناجا که با عنوان پلیس؛ هوشمندی، پاسخگویی و مردم داری نامگذاری شده برنامه‌هایی از جمله توزیع لوح فشرده و بروشور با موضوع امنیت و نظم اجتماعی، اهداء خون توسط کارکنان انتظامی شهرستان، نشست سران طوایف،ریش سفیدان و متنفذین، نشست تعاملی با شخصیت های دینی، علمی، سیاسی، ائمه جمعه و جماعات مساجد، گردهمایی و نشست با مدیران شرکت های مراقبتی، روسای حراست و مراکز اتقاصدی و تجاری، نشست تخصصی و هم اندیشی فرماندهان و صنوف  اجرا خواهد شد.
 
سرهنگ دوم ثمره حسینی در ادامه پلیس؛ آموزش همگانی، مشارکت عمومی و پیشگیری اجتماعی را را عنوان چهارمین روز از هفته ناجا  برشمرد و بیان کرد: برگزاری ورطش صبحگاهی با مشارکت اقشار اجتماعی، حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس،‌آموزش همگانی به عموم مردم در شبکه تلفن همراه و ارسال پیام کوتاه، قرائت پیام مهرٰ بازدید از خبرگزاری تفتان ما توسط هیئت رئیس شهرستان، برگزاری نمایشگاه بصیرت افزایی با محوریت موضوع های تربیتی، اخلاقی و اجتماعی کارکنان و حضور فرماندهان و مسئولان و روسای کوپها و مراکز انتظامی جهت سخنرانی در مدارس از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای چهارمین روز از هفته ناجا است.
 
وی تصریح کرد: در پنجمین روز از هفته ناجا توزیع لوح فشرده، بروشورهای هشدار انتظامی و آگاه سازی با موضوع آسیب های اجتماعی، برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیکی، ارائه گزارش پلیس های تخصصی به نماینده مجلس، برگزاری مانور شهری موتور سیکلت سواران قانونمند، نصب پوستر و تراکت شعارهای انضباطی بر روی خودروهای گشتری و ارائه مشاوره حقوقی، انتظامی، قضایی و غیره به عموم در نظر گرفته شده است.
 
سرهنگ دوم ثمره حسینی در ادامه برنامه های ششمین روز از هفته ناجا که به نام پلیس؛ دانش بنیانی، پژوهش محوری و توانمندی مزین شده است را نمایش انیمیشین های پلیس فتا با موضوع پیشگیری از جرائم و آسیب های فضای مجازی در مدارس، نشست علمی با روسا، استادان و معاونان پژوهشی دانشگاه، برگزاری جلسات هم اندیشه با سمن ها و نهادهای فعال مدنی جامعه و مسابقه کتابخوانی با عنوان کتاب منشور پلیس مسلمان اعلام کرد.
 
وی دعوت از راویان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، دیدار با علماء،‌ معتمدین و شوراهای اسلامی، تجدید بیعت با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهداء، ترویج فرهنگ مهدویت، حجاب، عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و ازدواج آسان، برگزاری جلسه و فرهنگ سازی در خصوص خانواده های موفق و پرجمعیت و تجلیل از حافظان قرآن کریم را نیز از برنامه‌های آخرین روز هفته ناجا که با شعار پلیس؛ حماسه حسینی(ع)، فضایل اخلاقی، ایثارگری و شهادت است، برشمرد.
 
سرهنگ دوم ثمره حسینی با اشاره به مهمترین اهداف نیروی انتظامی در طول سال، بیان کرد: جلب اعتماد عمومی، افزایش مشارکت عمومی در انجام ماموریت ها، افزایش احساس امنیت در سطح جامعه، مسئولیت پذیری و پاسخگویی به مطالبات مردمی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است.
 
* امنیت از نعمت های الهی است
وی با تاکید بر اینکه امنیت از نعمت های الهی است که در سایه آن جامعه به آسایش و آرامش دست پیدا می کند، تصریح کرد:یکی از رویکردهای نیروی انتظامی استفاده از قدرت رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی در کاهش آسیب ها ، جرائم و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان است.
 
سرهنگ دوم ثمره حسینی خاطر نشان کرد: آموزش همگانی در سطح شهر در طول یکسال گذشته در سرلوحه اقدامات نیروی انتظامی بوده که ، نتیجه آن کاهش آسیب های اجتماعی در بین قشر جوان به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه است.
 
* انجام ماموریت های نیروی انتظامی بدون پشتوانه مردمی در تامین نظم و امنیت موفقیت آمیز نخواهد بود
وی  با تاکید بر اینکه انجام ماموریت های نیروی انتظامی بدون پشتوانه مردمی در تامین نظم و امنیت موفقیت آمیز نخواهد بود، اذعان کرد: هنر نیروی انتظامی همراه سازی اقشار مختلف اجتماعی با پلیس با هدف نظم و امنیت است که تمام سعی ما این است که در طول سال آن را اجرائی بکنیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش اظهار کرد: در طول یک سال گذشته افزایش مقبولیت، محبوبیت، ارجحیت و منزلت اجتماعی پلیس را با داشتن نیروهای انسانی کارآمد، توانمند، متخصص سرلوحه اقداماتمان قرار داده ایم.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 441640
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *