۰

دایی شهید حججی: هدف اصلی زندگی آقا محسن شهادت بود

دایی شهید محسن حججی گفت: من هم مانند تمام مردم کشور با شنیدن خبر شهادت محسن ناراحت شدم اما از یک نظر خوشحال بودم چون می‌دانستم محسن به هدف اصلی خود که شهادت بود، رسیده است.
دایی شهید حججی: هدف اصلی زندگی آقا محسن شهادت بود
به گزارش سرویس باشهداتفتان ما

این روزها خبر اسارت و شهادت محسن حججی نه‌تنها در ایران که تمام دنیا را تکان داده است. ما هم به‌بهانه شهادت این مدافع حرم ولایت‌مدار گفت‌وگویی با دایی شهید حججی داشتیم تا از زندگی او بیشتر بدانیم.
 از خصوصیات اخلاقی شهید برای ما بگویید؟
مختاری:محسن جوانی مؤمن و مقید بود، به هیچ عنوان پدر و مادر خود را آزار نمی‌داد؛ محسن همواره حرف و عملش یکی بود و هرگز در کارهایش ریا وجود نداشت و همه کارهای او قربت‌الله بود؛ یکی از بهترین خصوصیات محسن هم این بود که هرگز دروغ نمی‌گفت.
 آقا محسن خصلت اخلاقی خاصی داشتند؟
مختاری:محسنروی حجاب خیلی تأکید داشت، به حدی که خیلی ناراحت می‌شد اگر جایی در بین دوستان می‌دید که حجاب رعایت نمی‌شود و به صراحت اعلام می‌کرد که حجاب را رعایت کنید، در حالت کلی می‌توان گفت بسیار روی مسئله حجاب ‌حساس بود.
وقتی خبر شهادت محسن به شما رسید چه حس و حال به شما دست داد؟
مختاری: مسلماً من نیز مانند تمام مردم کشور ناراحت شدم اما بنده از یک نظر خوشحال بودم چون می‌دانستم محسن به هدف اصلی خود که شهادت بود رسیده است. اما در مجموع خبر سختی برای ما بود و هرگز یاد و نام او از ذهن ما پاک نمی‌شود.
آیا فیلم لحظه سربریدن محسن را دیده‌اید؟
مختاری:بله، بنده همان روز این فیلم را مشاهده کردم.
از حس و حالتان پس از دیدن آن فیلم برایمان بگویید.
مختاری:در وهله اول یاد حضرت سید الشهدا (ع) افتادم و افتخار کردم که خواهر‌زاده من لیاقت داشته همانند قیام عاشور جان بدهد، از طرفی دیگر این نکته برای من تداعی شد که ما فقط فیلم و عکس آن صحنه را می‌بینیم و ناراحت می‌شویم اما چه گذشت بر حضرت زینب (س) که در مقابل دیدگانش تمام خانواده خود را سر بریدند؛ در کل با دیدن آن فیلم صحرای کربلا و غربت حضرت سیدالشهدا(ع) برای من تداعی شد و به این نکته رسیدم که غم‌های ما در مقابل مصیبت‌های وارده به معصومین خیلی ناچیز است.
مختاری: وداع آخر ما تلفنی بود. شبی که قرار بود فردای آن اعزام شود با بنده تماس گرفت و می‌خواست نزد پدرش بروم و با او صحبت کنم اما من به او گفتم بیرون شهر هستم و تا آمدم به خانه شما می‌آیم که متاسفانه نشد.
توصیه شما به خانواده‌هایی که می‌خواهند فرزاندانی همچون محسن تربیت کنند چیست؟
مختاری:خداوند بارها فرموده است رزق حلال سبب عاقبت بخیری می‌شود، به همین دلیل بنده رزق و روزی حلال را مهم‌ترین شاخصه تربیت محسن می‌دانم.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 440841
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *