۰

تئاتر این روزها وضعیت بهتری از سینما و تلویزیون دارد/ عاشق بچه‌های تئاتر هستم

داریوش اسدزاده گفت: امروز تئاتر وضعیت بهتری نسبت به سینما و تلویزیون دارد. من عاشق بچه‌های تئاتر هستم، چرا که زحماتی که آنان می‌کشند، بسیار بیشتر از زحماتی است که بازیگران سینما و تلویزیون می‌کشند و معتقدم که تئاتر اخلاق، ادبیات، امید، زندگی و تمام ویژگی‌های خوب را با هم دارد.
تئاتر این روزها وضعیت بهتری از سینما و تلویزیون دارد/ عاشق بچه‌های تئاتر هستم
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، به تماشای نمایش «نیلوفر و نفت»، آخرین اثر امیر دژاکام در مقام نویسنده و کارگردان نشست.
 
وی پس از اتمام این نمایش  ضمن ابراز خرسندی از تماشای این اثر، «نیلوفر و نفت» را نمایشی بسیار زیبا برشمرد که حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد و بر همین اساس، گفت: «نیلوفر و نفت» از دستۀ نمایش‌هایی است که اگر در زمان گذشته اجرا می‌شد، ظرفیت این را داشت که به صورت اپرا به روی صحنه می‌آمد، چرا که از دستۀ نمایشنامه‌هایی است که برای مخاطب امروز جالب و بی نظیر است.
اسدزاده، در ادامه با اشاره به این امر که بازیگران این نمایش به دقت و درستی به ایفای نقش پرداخته و توجه داشته‌اند که از بازی های خود خارج نشوند، افزود: به یقین نمایش‌هایی از جمله «نیلوفر و نفت» در دستۀ آثاری قرار می گیرد که به روی صحنه بردن آن کاری بسیار مشکل است، چرا که حاوی پیام های بسیاری است.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر با اظهار امیدواری در این زمینه که امیر دژاکام بتواند در این حوزه توفیقات بیشتری کسب کند، ادامه داد: امیر دژاکام را دوست دارم، به او ارادت دارم و می‌دانم که در این کار بسیار زحمت می‌کشد.
وی با اشاره به این که دیدن این نمایش توانسته او را به گذشته ببرد و خاطرات حضورش در روی صحنه‌های نمایش را برایش زنده کند، اظهار داشت: «نیلوفر و نفت» خاطرات مرا زنده کرد و دقیقاً به خاطر دارم که نمایشی موزیکال را با همین ویزگی‌ها، سال ها پیش بر روی صحنه اجرا کرده بودم.
اسدزاده در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، ضمن ابراز رضایت از وضعیت موجود تئاتر، با اشاره به این موضوع که امروز تئاتر وضعیت بهتری نسبت به سینما و تلویزیون دارد، تصریح کرد: من عاشق بچه‌های تئاتر هستم ، چرا که زحماتی که آنان می‌کشند، بسیار بیشتر از زحماتی است که بازیگران سینما و تلویزیون می‌کشند و معتقدم که تئاتر اخلاق، ادبیات، امید، زندگی و تمام ویژگی‌های خوب را با هم دارد.
این بازیگر پیشکسوت، عشق را مهم ترین مفهوم موجود در تئاتر دانست و ضمن تأکید بر این که بازیگرانی که کار نمایش را از تئاتر شروع می‌کنند به یقین می‌توانند به هنرمندان بزرگی برای سینما و تلویزیون تبدیل شوند، تأکید کرد: عاشقان تئاتر در این حوزه عمر می‌گذارند و از جملۀ افرادی هستند که با این شیوه ماندگار می شوند.
وی با اشاره به این که برای ماندگاری در هنر باید عاشق بود و نمی‌توان با تکیه بر هنر به شهرت، تفریح و سرگرمی رسید، یادآور شد: باید به تمام کسانی که پا در این حوزه می‌گذارند، بگویم که اگر عاشق این هنر هستید وارد آن شوید چرا که ورود به هنر بدون عشق به آن اتلاف عمر است و کار تئاتر به گونه‌ای است که عشق در آن موج می‌زند و بر همین اساس، بازیگر باید در این زمینه فداکار باشد و از خودگذشتگی داشته باشد.
اسدزاده، ضمن ابراز تأسف از رفتارهای ناهنجار پیرامون کودکان، این رفتار را وحشی گری و دیوانگی دانست و با اشاره به این امر که ادبیات کهن و اطلاعات تاریخی-فرهنگی ایران می‌بایست به مردم به درستی انتقال داده شود، گفت: مردم باید با تکیه بر فرهنگ با هنر آشنا شوند و از این راه به این حوزه عشق پیدا کنند.
این بازیگر پیشکسوت تئاتر، ضمن تأکید بر وجود هنر به عنوان مهم ترین ابزار آگاهی بخش نسبت به رفتارهای اجتماعی در میان عموم اقشار مردم، افزود: اخلاق، انسانیت و ارتباطات اجتماعی مهم ترین موضوعاتی است که با تکیه بر ادبیات هنری می‌توان آن را به شکلی درست به مردم انتقال داد و مردم را به وسیلۀ آن ارشاد کرد.
وی در پایان با اشاره به این که بیش از 75 سال از عمر خود را در حوزۀ تئاتر صرف کرده و به این کار عشق دارد، ادامه داد: سختی ها و بالا و پایین های زیادی کشیده ام و امیدوارم تمام کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند با تکیه بر عشقی که به هنر دارند، موفق شوند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 440834
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *