۰
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش:

مناسک حج؛ نشان دهنده ابهت اسلام به تمام دنیاست/ ماهواره و مواد مخدر دو توطئه شوم دشمنان برای تخریب بنیان خانواده های ایرانی است

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش گفت: حج از ارکان مهم اسلام بوده که در ایام انجام این فریضه بزرگ الهی ابهت اسلام به دنیا نشان داده می شود.
مناسک حج؛ نشان دهنده ابهت اسلام به تمام دنیاست/ ماهواره و مواد مخدر دو توطئه شوم دشمنان برای تخریب بنیان خانواده های ایرانی است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبی تفتان ما، مولوی عبدالستار حسین زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خاش، با اشاره به مناسبتهای هفته و تبریک هفته خبرنگار و تجلیل از خدمات این قشر به جامعهٰ، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت در آستانه تشکیل کابینه جدید خود قرار داد، از رئیس جمهور و اعضای دولت می خواهیم در جهت خدمت کردن شایسته به اقشار مردم ایران عدالت و یکسان نگری را مدنظر قرار دهند.
  وی بیان کرد: سرمایه داری و مال داری 10 صفت دارد که هر کس این صفت ها را رعایت کند مال او بهترین مال و در آخرت برای او نفع خواهد داشت و اگر کسی این صفتها را رعایت نکند مال او بلای جان او خواهد شد.     مولوی حسین زهی با بیان اینکه سرمایه همیشه بد و بلای جان نیست بلکه زمانی که صفتهای آن رعایت شود خیلی هم خوب است، تصریح کرد: مال به هر اندازه که باشد وقتی صاحب اصلی آن را خدا بداند و از آن برای برتری جوی استفاده نکند. این بهترین مال است.     وی خاطرنشان کرد: وصف دوم مثبت مال عفت است و چگونه بی عفتی توسط سرمایه وارد منزل و بازار می شود که این در حقیقت همان جنگ نرم و ورود ماهواره به میان خانواده های ایرانی است.     امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش با بیان اینکه اعتیاد سبب بی عفتی مال و سرمایه می شود، ادامه داد: به وسیله مواد مخدر، جوانان از بین خواهد رفت و باعث آن ورود مواد توسط تاجران مواد است و این سرمایه، سرمایه ای است که از عفت و پاکی محروم است و مالی که دارای این وصف باشد مال مثبت نیست.  
وی با بیان اینکه انسان مومن باید به حق و عدالت توجه کند، اذعان کرد: وصف زمانی جزء اوصاف مثبت سرمایه داری است که ما این مال را به خدا و به اسلام پیش کنیم و این مال نباید ما را از خدا دور کند و این سرمایه نباید از خدا و دین در نزد ما محبوب تر باشد.
 
مولوی حسین زهی اظهار کرد: وصف دیگر مثبت مال شکر است و شکر مال استفاده از آن در کارهای خیر و نیک است مانند استفاده از آن در مدارس و مساجد و مراکز دینی است و سرمایه دار باید تواضع و و فروتن باشد و شخصی که با وجود مال و سرمایه تواضع را اختیار کند این مال و سرمایه جزء بهرین سرمایه است.
    انتهای پیام/
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 440759
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *