۰
گزارش تفتان ما از مشقت زندگی بر روی ویلچر

تنها آرزوی معلول هنرمند خاشی دیدار با رهبر انقلاب اسلامی است

معلول هنرمند ساکن در نصرت آباد شهرستان خاش که در زمینه شاعری، نواختن ساز موسیقی محلی و خوانندگی دست توانایی دارد و در وصف مقام معظم رهبری نیز اجراهای خوبی داشته، در آرزوی دیدار با معظم له است.
تنها آرزوی معلول هنرمند خاشی دیدار با رهبر انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگي تفتان ما، حیدر کرد معلول ساکن در روستای نصرت آباد بخش مرکزی خاش که 17 سال بوده پس از وقوع حادثه دردناک رانندگی با معلولیت شدید دست و پنجه نرم می کند و همسر او با ایثارگری در پنج سال اخیر با کمک بهزیستی از او مراقبت کرده، از معلولان شاعر و نوازنده ساز و خواننده خاش است.
 
* آرزوی بزرگ من دیدار با مقام معظم رهبری است
این معلول در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با قدردانی از تلاشهای مسئولان برای تامین بخشی از نیازهای منزل، افزود: آرزوی بزرگ من دیدار با مقام معظم رهبری است زیرا از همان ایام کودکی به ایشان علاقه داشته و سروده هایی نیز در وصف معظم و له ارائه کرده ام.

کرد گفت: تامین یک موتور ویژه معلولان از درخواستهای من است که امیدوارم مسئولان نسبت به تهیه آن اقدام کنند زیرا وجود آن برای گردش و تفریح و ورزش کردن من لازم است.
 
* خدمت کردن به همسر معلولم برایم افتخاری بزرگ است
ثریا حسین بر همسر او هم بیان کرد: خدمت کردن به همسرم برایم افتخاری بزرگ است و امیدوارم با رضایت او و دعای خیر مردم بتوانم در جهت رفع مشکلات همسرم اقدام کنم.

وی از تمام زنان و دختران در جامعه خواست در صورت مشاهده چنین وضعیتی با تمام توان و گذشت و فداکاری نیازهای همسر خود را برآورده کنند. 

این زوج در پنج سال اخیر شرایط بسیار دشواری را سپری کرده اند، اما از دو هفته قبل با پیگیری های رسانه ای و پای کار آمدن فرمانداری، بخشدار مرکزی خاش، اداره کل بهزیستی و خیران افزون بر 120 میلیون ریال کالای اساسی برای منزل این خانوار نیازمند تامین و یک جلد قرآن نفیس نیز از سوی خبرنگاران خاش به این خانواده اهداء شد.
 
* افزون بر 40 هزار معلول زیر پوشش این نهاد در استان قرار دارند
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 40 هزار معلول زیر پوشش این نهاد در استان قرار دارند که افزون بر 500 فرد آنها دارای معلولیت ضایع نخاعی هستند.

محمدرضا سراوانی افزود: معلولان دارای درجه های متفاوتی هستند که ریشه آنها اکثر ژنتیکی، ازدواج های فامیلی، سوانح مختلف و غیره می باشد.

وی بیان کرد: همه معلولان و از جمله معلولان ضایع نخاعی دارای شرایط ویژه ای هستند اما برای 43 معلول ضایع نخاعی خاش قول می دهیم مشکلات منازل آنها مناسب سازی بشود.

سراوانی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان در پاسخ به درخواست این خانواده نیازمند و مشارکت خیران مبلغ 30 میلیون ریال برای کمک به مناسب سازی و تجهیز منزل این معلول اختصاص داده است تاکید کرد: برای خانواده معلول حیدر کرد تلاش می کنیم یک مهد کودک در محیط روستا راه اندازی شود و افزون بر هشتاد میلیون ریال تجهیزات برای آن خواهیم داد.

وی ادامه داد: دهها مورد از معلولان هستند که به مانند همین معلول خاشی نیازمند نگاه ویژه دولت و خیران می باشند لذا از خیران می خواهیم در این موضوع با بهزیستی و دیگر سازمانهای حمایتی همکاری کنند.

سراوانی افزود: از اینکه در شهرستان خاش مسئولان پای کار آمده و با بهزیستی تعامل و همکاری دارند و به رفع نیازهای محرومان کمک می کنند بسیار خوشحال هستیم و این وحدت رویه را به فال نیک می گیریم که تمام افراد نیازمند در خاش و استان زیر چتر حمایت دولت و خیران قرار بگیرند.

*بالاترین درجه احسان و نیکی، ایثارگری است
امام جمعه شهرستان خاش گفت: ایثارگری که بالاترین درجه احسان و نیکی بوده، یقینا برجسته ترین درجه ایمان می باشد و در نزد خدای متعال دارای جایگاه و ارزش بالایی است.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان در دیدار با معلول از کار افتاده و همسر ایثارگر او در روستای نصرت آباد بخش مرکزی خاش بیان کرد: وقتی که یک خانم جوان از همه علاقه مندی ها و امورات دنیوی و خوشی های زندگی گذشته و در اختیار همسر معلول خودشان قرار گرفته اند، جای سپاسگزاری دارد و امیدواریم کار ایشان مورد رضایت پروردگار متعال واقع گردد.

وی از اینکه بهزیستی به این خانواده نیازمند توجه داشته و بخشدار مرکزی هم بصورت ویژه به این خانواده نگاه کرده اند تشکر می کنیم و در بضاعت خود برای حل مشکلات ایشان تلاش می کنیم.
* همه اقشار جامعه، خیران و دولتمردان برای رفع مشکلات افراد محروم و نیازمند تلاش کنند
مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش هم با اشاره به اینکه انجام کار خیر و تلاش برای تامین نیازهای افراد مستمند در نزد پروردگار متعال ارزشمند بوده و در دنیا و آخرت ماندگار است، گفت: انتظار داریم همه اقشار جامعه، خیران و دولتمردان برای رفع مشکلات افراد محروم و نیازمند تلاش کنند.
* به زودی زیر ساخت های روستای نصرت آباد خاش حل خواهد شد
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خاش گفت: برای حل مشکلات زیرساختی و تفریحی و آموزشی و ورزشی روستای نصرت آباد برنامه ریزی های لازم از سوی دولت انجام شده که امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد، آبادانی و توسعه این روستا و منطقه خاش باشیم.
 
*خدمت به افراد نیازمند و در انتظار کمک بسیار لذت بخش است
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی شهرستان خاش هم گفت: خدمت به افراد نیازمند و در انتظار کمک بسیار لذت بخش است و ما قطعا بر خود می بالیم که توانسته ایم دل یک خانواده محتاج به خدمت را شاد کنیم.

وی بیان کرد: شرایط زندگی در جامعه کنونی کشور و منطقه با دشواری های فراوانی مواجه می باشد که امیدواریم تمام خیران و افراد توانمند بتوانند با یاری رسانده به دولت برای رفع نیازهای محرومان قدمی هر چند کوچک بردارند.

ادریس تمندانی رئیس اداره بهزیستی خاش نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه داد.

سازمان بهزیستی و خیران کشوری، استانی و محلی خاش با مشارکت در امری خدا پسندانه و تامین کالاهای اساسی منزل یک خانوار نیازمند به معلول زیر پوشش این نهاد بصورت ویزه کمک کردند.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب: 440751
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *