۰
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش:

عالمان دین، فلسفه جهاد و شهادت در راه حق را برای امت تبیین کنند

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش گفت: موضوع بسیار مهم جهاد و فرهنگ ایثار و شهادت از مباحث مهمی بوده که از منظر اسلام دارای اهمیت فراوانی می باشد، که ضرورت دارد برای پیشگیری از برداشت های سوء از این مسئله و فریضه دینی؛ عالمان دین در مبحث جهاد ورود پیدا کنند و فلسفه جهاد را برای امت تبیین کنند.
عالمان دین، فلسفه جهاد و شهادت در راه حق را برای امت تبیین کنند
مولوی عبدالستار حسین‌زهی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: در شرایط کنونی وظیفه علما بسیار سنگین بوده و بر حسب شرایط حاضر که دنیای اسلام از هر جهت زیر فشار و حمله دشمنان قرار گرفته و نیز دنیای اسلام از جهل و افراط‌گرایی رنج می‌برد باید حضور علما در صحنه پررنگ تر باشد.
  وی افزود: در عرصه جهاد اکبر و جهاد اصغر سخنان زیاد است و علما، مفسران، محدثین و محققین در این دو عرصه آنچه را که در توانشان بوده پا گذاشتند، حتی آن‌هایی که آشنایی کمی با دین دارند هم آشنایی کامل و وافی با این دو عنوان دارند.

مولوی حسین زهی ادامه داد: در جهاد اکبر به تهذیب نفس و مبارزه با هواهای نفسانی و جهاد اصغر نیز به هر گونه مقابله و مبارزه بیرونی با دشمنان و هرگونه مقابله و مبارزه اقتصادی، فرهنگی سیاسی و نظامی با منافقان و کافران مربوط می‌شود.
 
وی بیان کرد: سوء برداشت‌ها و تفسیرهای نادرست، موجب پیدایش تفکر داعشی، افراط گرایی و تفرقه انگیزی بین امت اسلام و تنش بین مذاهب و احزاب و دسته‌های اسلامی می‌شود.

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش اظهار کرد: علما باید بیش از این احساس تکلیف کنند، جلوی جریان‌های انحرافی را بگیرند و با روشنگری، امت را نسبت به پوچ بودن ادعاهای مکاتب انحرافی آگاه کنند.
 
انتهای پیام/

 
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 440736
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *