۰
گزارش تفتان ما از عيد فطر، جشن شادي مومنان؛

عید سعيد فطر، پایان یک ماه بندگی با طعم شیرین حیات دوباره/ عید ماه صيام، نماد وحدت اسلامی است

عيد فطر فرصتي دوباره براي برپايي جشن بندكي و عبوديت است و اين عيد فرخنده و پر بركت در پايان 30 روز عبادت و بندگي پروردگار متعال براي قدرداني از خالقي كه فرصتي يك ماهه بر آدمي نهاد تا درخشش حیاتِ به ممات رفته خود را دوباره زنده کند.
عید سعيد فطر، پایان یک ماه بندگی با طعم شیرین حیات دوباره/ عید ماه صيام، نماد وحدت اسلامی است
به گزارش تفتان ما، بعد رمضان ماه مهمانی خدا، عید طلوع می کند، این عید برخلاف هر عیدی طلوعش با دیدن ماه است نه طلوع خورشید و این زمان آسمان بیشتر از ستاره هایش چشم هایی را می بیند که به او نگاه می کنند و منتظر دیدن ماه عید خود هستند.
 
صبح عید، سلام و تبریک گفتن با طعم لبخند، وسیع ترین عبارتي است که در گفت و گوها شنیده می شود.
 
رنگ ها، زبان ها و آیین ها همه در این روز در پی ابراز محبت اند و از شگفتی های عید فطر مسلمان ها، پهن شدن بزرگترین سفره بخشش و نوازش فقراست. هر فرد سه وعده غذا، یا بهای خرید آن را به نیازمندان می دهد، البته از همان غذایی که در یک سال قبل بر سر سفره خود داشته است.
 
فطریه همان سفره اي است که در این عید، حتی از طرف کودکان شیرخوار تا پیرمردان عصابه دست پهن می شود.
 

 
در هیچ کجای دنیا، دنیایی به زیبایی عید فطر مسلمان ها وجود ندارد که در آن بعد مهمانی خدا، باید نیازمندان را مهمان کرد و بانی بزرگ ترین سفره مهربانی  شد.
 
* عيد سعيد فطر پاكترين عيد است
امام جماعت مسجد حضرت علي ابن ابيطالب(ع) روستاي عباس آباد شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه عيد سعيد فطر پاكترين عيد است، اظهار كرد: در اين عيد با سعادت اجر و ثواب يك ماه دوري از همه چيز و امساك و خودنگه داري را از جانب پروردگار متعال دريافت مي كنيم.
 
حجت الاسلام حسن درويش زائي با بيان اينكه عيد سعيد فطر تمرين براي بهترين بنده خدا شدن است، تصريح كرد: اين عيد به ما نشان مي دهد كه همانگونه كه يك ماه توانستيم از همه بدي ها و ناپاكي ها دور بمانيم بازهم مي توانيم تمام سال خداپسندانه زندگي كنيم.
 
وي با بيان اينكه  عيد سعيد فطر، عيدي است كه از بهار قران عبور كرده و به فطرت ما انسان ها بازگشت كرده است، گفت: با عيد فطر انسان ها پاك پاك مي شويم و به روز اولمان باز مي گرديم و به فطرتمان عيد سر سپردگي و بندگي مي رسيم.
 
حجت الاسلام درويش زائي با بيان اينكه عيد فطر، عيد برآمدن انساني نو از خاكسترهاي خويشتن است، ادامه داد: عيد فطر، عيد نزديك شدن و تقرب دلها به سوي پروردگار است.

وي گفت: عيد سعيد فطر، عيدي است كه همه مومنين شاد هستند و دل ها شفاف و زلال و به دور از كينه هستند و در اين عيد بايد به فكر فقرا و نيازمندان باشيم و براي ظهور يوسف زهرا(س) دعا كنيم.
 
وي اذعان كرد: عيد فطر برآمدن روزي نو و انساني نو است و اين عيد همراه با حلوت و شيريني يك ماه بندگي، عيدي سرشار از نگاه هاي ويژه الهي در ماه مبارك رمضان است.
 
امام جماعت مسجد حضرت علي ابن ابيطالب(ع) روستاي عباس آباد شهرستان خاش اظهار كرد: عيد سعيد فطر، عيدي كه شبهای قدرش تقدیرنامه و سرنوشتمان را تا یک سال آینده مشخص می شود.
 
* عيد فطر كليد ورود به ساير اعياد است
يكي ديگر از روحانيون در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: بايد عيد فطر را به صورت كامل درك كنيم چرا كه كليد ورود به ساير اعياد است.
 
حجت الاسلام محمود قاسمي عيد فطر در حقيقت بازگشت به فطرت و تكامل الهي است، تصريح كرد: عيد فطر مانند زباني است كه اگر طعم و تلخ از روي آن پاك نشود و به حالت اوليه باز نگردد، بدون شك اوج كامل و زيباي حس شيريني و نمكين بودن آن را نمي توان حس كرد و ساير نعمات را نيز نمي توان درك كرد.
 
وي با بيان اينكه عيد سعيد فطر بزرگترين تمرين الهي است، افزود: اين عيد حتي از تمرين توحيد در عرفات بزرگتر است چرا كه 30 روز نخوردن، نياشاميدن، نديدن، نشنيدن، نرفتن و غيره به گناه نكشيدن را بايد تمرين كنيم.
 

 
حجت الاسلام قاسمي با بيان اينكه عيد سعيد فطر، عيد خود انسان است، خاطرنشان كرد: اين عيد با سعادت انس انساني با مانوس عالم انسانيت است.
 
وي اذعان كرد: عيد فطر، در حقيقت عيد معبود بودن و عيد فطرت الهي براي تعيين سرنوشت يك ساله انسان است.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 439851
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *