۰
با حضور در نماز عید فطر؛

شهروندان خاش پاداش و ثواب یک ماه بندگی و عبادت خود را از خداوند متعال طلب كردند/ نماز عيد فطر جلوه اقتدار امت اسلامي در دنيا

نماز عید سعید فطر صبح امروز با حضور باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان خاش در مصلي اهل تشيع به امامت حجت الاسلام دهقان و در عيدگاه اهل سنت به امامت مولوي شهنوازي برگزار شد.
شهروندان خاش پاداش و ثواب یک ماه بندگی و عبادت خود را از خداوند متعال طلب كردند/ نماز عيد فطر جلوه اقتدار امت اسلامي در دنيا
به گزارش تفتان ما، مردم مومن و خداجوي شهرستان خاش بعد از يك ماه عبوديت و بندگي به درگاه باري تعالي امروز در صفوفي به هم فشرده و با دلهاي بي آلايش و پاك خود در نماز پرصلابت عيد سعيد فطر شركت كردند.
 
مردم هميشه در صحنه و ولايتمدار شهرستان خاش در آغازين ساعات اوليه امروز با در دست گرفتن سجاده و زير انداز براي اقامه نماز باشكوه عيد سعيد فطر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) حضور پيدا كردند.
 
صندوق هاي جمع آوري زكات فطريه نيز در حاشيه برگزاري اين نماز پرفضيلت و با اهميت در مقابل درب ورودي نيز گذاشته بود.
 

 
امروز پدران و مادران به همراه فرزندان خردسالشان با لباس هاي پاكيزه و اتو كشيده به سوي مصلي نماز عيد فطر آمدند تا در نماز عيد سعيد فطر شركت كنند و توشه ي يكسال خود را براي سال بعد نيز حفظ كنند.
 
* عيد سعيد فطر، عيد فطرت و انسانيت است
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر شهرستان خاش ضمن تبريك عيد فطر، با بيان اينكه عيد سعيد فطر اهميت و فضليت بسيار زيادي دارد، اظهار كرد: در عالم دو نوع عيد است كه يكي از اين اعياد، عيد فطرت و انسانيت است و ديگري عيد طبعيت نام دارد.
 
حجت الاسلام غلامرضا دهقان با بيان اينكه بايد در اين عيد به نيازمندان و مستضعفين نيز توجه كنيم،  افزود: عيد سعيد فطر مختص انسان و فطرت است يعني انسان به فطرت خود باز ميگردد و اگر انسان بدي كرده بايد به فطرت واقعي و حقيقي خود بازگردد.
 
وي با بيان اينكه عيد فطر تجلي كننده روز قيامت و محشر است، گفت: خوشحالي و رضايت انسان نشان دهنده درست انجام دادن اعمال ماه رمضان و ناراحتي آن نيز نشان از اعمال زشتشان است.
 

 
حجت الاسلام دهقان خاطرنشان كرد: عید فطر و ماه مبارک رمضان به عنوان ضیافت‌الله و عید قربان نیز به عنوان لقاء‌الله یاد می‌شود و برای رسیدن به لقای الهی باید در ماه‌های شوال و ذیحجه چله نگه داشت تا با تطهیر شدن در عید اضحی به ملاقات الهی رسید همانگونه که حضرت ابراهیم(ع) بت‌شکن روزگار طریق خود را در ملاقات با خداوند طهارت و پاکیزگی تا عید اضحی اعلام کرد.
 
وي اذعان كرد: مومنان و نمازگزاران بايد تلاش كنند تا اين روحيه معنوي و دستاوردهاي ماه رمضان تا سال هاي آينده حفظ و نگهداري شود.
 
امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه بعد از گذشت يكماه روزه داري، مومنان پاداش خود را در روز عيد فطر از خداوند دريافت ميكنند، گفت: پاداش افرادی که یک ماه در رقابت نفس‌گیر شرکت کرده‌اند به تناسب ظرفیت و فهمشان از این ماه مبارک به آنها اعطا خواهد شد.
 

 
وي خاطرنشان كرد: بايد در نماز هاي جمعه نيز حضوري گسترده و باشكوه داشته باشيم چرا كه نماز جمعه حج مستضعفان و بسيار تاكيد شده است.
 
وي با بيان اينكه در منطقه جنايات آمريكا غوغا كرده است، خاطرنشان كرد: بايد براي پيروزي و سربلندي ملت غزه و فلسطين دعاكنيم و براي نابودي و محو شدن اسرائيل از صفحه روزگار نيز دعاكنيم كه ان شاالله هرچه زودتر اين رژيم و حاميان آنان از بين بروند.
 
حجت الاسلام دهقان اظهار كرد: اگر کشورهای مدافع حقوق بشر دم از دفاع و حمایت از مردم مسلمان می زنند و می خواهند دفاع کنند چرا الان همانند کبک سرشان را زیر برف کرده اند و از کودکان و زنان مظلوم و بی دفاع حمایت نمی کنند.
 
گفتني است؛ همچنين در حاشيه برگزاري نماز عيد فطر، علي كرد نماينده مردم شهرستان خاش و محمداكبر چاكرزهي فرماندار اين شهرستان در خصوص عملكرد و اقدامات صورت گرفته به ايراد سخنراني پرداختند.
 
همچنين نماز عيد فطر در منازل سازماني كوي امام حسن مجتبي(ع) برگزار شد.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 439847
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *