۰
گزارش تفتان ما از شکرانه عید فطر، حفظ وحدت مسلمانان؛

عید فطر؛ نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام/ از شلوغي بازار خاش تا دید و بازدیدهای عید فطر + تصاوير

عيد فطر جلوه و نمادي از وحدت و اتحاد مسلمانان و نمایش اقتدار و همبستگی آنان و پاداش خدا به روزه داران است و همه مسلمانان در اقصی‌ نقاط جهان، اين روز با هر تفکر و اندیشه‌ای، آن را گرامی و مبارک می‌دانند.
عید فطر؛ نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام/ از شلوغي بازار خاش تا دید و بازدیدهای عید فطر + تصاوير
به گزارش تفتان ما، ماه پر فضيلت رمضان با همه خوبي ها و زيبايي ها به پايان رسيد و بايد نتيجه يك ماه روزه و عبادت هاي خود را در عيد با عظمت و بزرگ فطر از درگاه حق تعالي بخواهيم.
 
علي اي حال با پايان يافتن ماه پرفضيلت و پر خير و بركت رمضان و پس از 30 روز بندگي و عبوديت پروردگار متعال، صبح عيد سعيد فطر، روزهاي روزه داري در گرم ترين ماه سال به پايان مي رسد.
 
در واقع عيد فطر يكي از عيدهاي بسيار بزرگ جهان اسلام است كه براي آن جشن گرفته مي شود و غنچه هاي فطرت انسان نيز در اين عيد با سعادت شكوفا مي شود و در اين روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زكات فطريه نيز واجب است.
 
مردم شهرستان خاش كه با وجود گرماي نزديك به 50 درجه سانتي گراد رضايت معبود حق تعالي را به گرماي زميني ترجيح دادند با پايان يافتن اين ماه عزيز، هركدام به رسم و آداب و رسوم خود به جشن و شادي مي پردازند.
 
روزه داران خاشي در جاي جاي اين شهرستان هر كدام از هر قوميت، مذهب و زباني با يك هدف و وحدت و اتحاد برادرانه پاي در بزرگترين جشن جهان اسلام مي كذارند و لحظه هاي بي وصف شادماني و برادري و برابري را رقم مي زنند.
 
علي اي حال در اين روزها بازار آجيل فروشي ها و شيريني شب عيد و لباس عيد از روزهاي قبل از اعلام عيد بزرگ مسلمانان داغ تر و شلوغ تر است و مردم و شهروندان خاشي خود را براي اين روزهاي قشنگ پس از يك ماه ميهماني خداوند، آماده مي كنند.
 
مردم خداجو و مومن شهرستان خاش با وجود گرماي بسيار زياد تابستان اما ذره اي از نيت خالصانه و بندگي صادقانه خود در درگاه حق تعالي كم نكرده و سرافراز از اين ماه عزيز بيرون آمدند.
 
در واقع در روز عيد سعيد فطر بازار عيدي دادن ها و ديد و بازديد ها بسيار داغ است و داغي كه گرماي اين روزهاي هوا را به تسخير خود در آورده است.
 

 
در اين ميان تردد در محورهاي درون استاني به اوج خود رسيده و بسياري از مردم اين شهرستان اين دو روز تعطيلي را به همراه خانواده در ساير شهرها و يا استان ها و مكان هاي خوش آب و هواي استان پهناور سيستان و بلوچستان به سر مي برند و به تفريح مي پردازند.
 
مسلمانان که یک ماه را روزه گرفتند و به عبادت و خواندن قرآن مشغول بودند با حضور در نماز بزرگ عید سعید فطر از خداوند اجر و پاداش می‌طلبند که خدا در روایات متعدد قرآنی به آنان وعده داده است.
 
* باید در عید رحمت و مغفرت با همبستگی و با وحدت برای حل مشکلات یکدیگر تلاش كنيد
امام جمعه مسجد امام حسن مجتبي(ع) روستاي افتخار آباد شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به عيد سعيد فطر، اظهار كرد: همه مؤمنان باید در عید رحمت و مغفرت با همبستگی و با وحدت همراه یکدیگر برای حل مشکلات یکدیگر تلاش کنند و اتحاد وحدت همدلی خود را از دست ندهند.
 
حجت الاسلام علی صیادی با بیان اینکه یکی از اهداف پرداخت فطریه کمک به همنوعان و رسیدگی به وضع نیازمندان و فقراست،تصريح كرد: محکم شدن  پیوندهای وحدت و پیشبرد آرمان های تعالی دین مبین اسلام و گسترش آزادی، عدالت، رفاه وامنیت،  پیشرفت و سعادت امت اسلامی، از مهمترين آثار دیگر از این عید است.
 

 
وی خاطرنشان کرد: در روایتی از رسول خدا آمده است؛ هنگامی که روز اول شوال فرا می‌رسد، منادی ندا می‌دهد، ای مؤمنان، برای دریافت پاداش وجوایز خود بشتابید؛ امام محمدباقر(ع) نیز فرمودند؛ پاداش های  خداوند مانند پاداش  پادشاهان نیست، یعنی پاداش او بسیارگرانبها و معنوی و قبولی طاعات و رضوان الهی است.
 
حجت الاسلام صیادی با بيان اینکه برای شب و روز عید فطر اعمالی ذکر شده است، گفت: شب اوّل شوال از جمله لیالى شریفه است و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث و روایت بسیار وارد شده است که آن شب کمتر از شب قدر نیست، بنابر این نباید از فضائل معنوی این شب غافل بود.
 

 
امام جمعه مسجد امام حسن مجتبي(ع) روستاي افتخار آباد شهرستان خاش ادامه داد: در این شب مبارک غسل هنگامی که آفتاب غروب می کند، شب‌زنده داری با نماز، دعا، استغفار و بیتوته در مسجد و قرائت دعای وارد شده بعد از نماز مغرب و عشاء و نماز صبح و قبل از نماز عید، از جمله اعمال شب   عید سعید فطر است.
 
وی اظهار کرد: بعد از نماز صبح، حضور در نماز عید فطر بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، البته پیش از نماز عید، مستحب است که مؤمن زکات فطره را آماده سازد و اگر دسترسی به مستحق دارد بپردازد، غیراین فطریه را کنار بگذارد باید توجه داشت که زکات فطره واجب است و شرط قبولی روزه ماه رمضان است و خداوند نیز در قرآن آن را مقدم بر نماز عید شمرده است.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 439838
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *