۰

ضرورت آگاه‌سازی مردم از شگردها، ترفندها و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی

کارشناس شبکه‌های اجتماعی پلیس فتا استان مرکزی گفت: با گسترش رسانه‌های مجازی ضرورت آگاه سازی مردم از شگردها، ترفندها و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی دو چندان شده است.
ضرورت آگاه‌سازی مردم از شگردها، ترفندها و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی
به گزارش سرویس وبلاگستان  تفتان ما، به نقل از سلام کمیجان، راهزانی، کارشناس شبکه های اجتماعی پلیس فتا استان مرکزی در نشست مودت فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج گفت: امروزه با گسترش رسانه‌های مجازی ضرورت آگاه سازی مردم از شگردها، ترفندها و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی دو چندان شده است.
وی افزود: شبکه‌های اجتماعی امروزه به عنوان رسانه جایگزین، جوان و آنلاین وارد میدان شده و استقبال نوجوانان و جوانان از این شبکه ها به شدت در حال افزایش است و تبعات ناشی از استفاده‌های غیر اصولی و علمی از آن می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی دامن زند.
آسیب ها و پیامدهای منفی شبکه های مجازی بر جوانان
راهزانی افزود: شکل گیری و نشر شایعات، امکان نقض حریم خصوصی افراد، بحران هویت و انزوای اجتماعی از تبعاتی است که شبکه‌های اجتماعی در شکل گیری آنها به ویژه در قشر جوان نقش داشته است. 
کارشناس پلیس فتا استان مرکزی اضافه کرد: خستگی زودرس، اضطراب، کج خلقی، بیقراری،بی توجهی به سلامت شخصی و آسیب‌های بیشمار روانی و جسمی نیز از پیامدهای منفی استفاده غیر ضروری و غیر اصولی از شبکه‌های اجتماعی است و علاوه بر آن نشر افکار جریان‌های انحرافی، عرفان‌های کاذب را به وفور می‌توان در این شبکه‌ها دید. 
شکل گیری نظریه دوجهانی در جامعه امروزی
وی با اشاره به شکل گیری نظریه دو جهانی شامل جهان مجازی و جهان فیزیکی گفت: دنیای ارتباطات ما را به سمت جهان مجازی برده است که کنجکاوی در زندگی دیگران و تبادل آنی محتوا و متن و عکس و فیلم و انتشار سریع هر گونه خبر و اطلاعات علمی و غیر ضروری از ویژگی‌های آن است.
همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و ضیافت الهی و فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)، نشست مودت فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، فرمانده سپاه ناحیه کمیجان و خانواده معظم شهدا و برخی از مسئولین و جمعی از بسیجیان سلحشور همراه با خانواده در کمیجان برگزار شد.
این آئین با شکوه با اجرای چندین برنامه فرهنگی همراه بود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 439819
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *