۰
رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد

افزایش 14 درصدی ورودی پرونده به دستگاه قضایی در سیستان و بلوچستان

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان از افزایش 14 درصدی حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی در مقایسه با مدت مشابه سال خبر خبر داد.
افزایش 14 درصدی ورودی پرونده به دستگاه قضایی در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس  سيستان و بلوچستان  تفتان ما، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دستگاه قضایی و تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه  اظهار کرد: از هفته قوه قضاییه سال گذشته تا کنون 173 هزار پرونده به محاکم دادگستری استان سیستان و بلوچستان وارد شده که این امار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 14 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از این میزان پرونده ورودی  170 هزار پرونده مختومه شده که تقریبا 98 درصد پروونده ها رسیدگی و مختومه شده است.
وی با تاکید بر اینکه  اطاله دادرسی یکی از دردهای مزمن قوه قضاییه است که ما را هم در دستگاه قضایی رنج می دهد گفت:  یکی از عوامل اطاله دادرسی، تعداد ورودی حجم پرونده به دستگاه قضایی است که هرچه پرونده بیشتر باشد زمان رسیدگی بیشتر خواهد بود.
حمیدی افزود:  باید مشکلات اجتماعی ریشه یابی شود تا بتوانیم نرخ رشد ورودی پرونده را که در حال افزایش است مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: تشریفات قانونی ایین دادرسی نیز عامل دوم اطاله دادرسی است که حداقل برا رسیدگی به هر پرونده  40 تا 50 روز نیاز است.
وی در ادامه فرایند ابلاغ را عامل سوم در اطاله دادرسی عنوان کرد و گفت:  ابلاغ به روش سنتی نیز در اطاله دادرسی اثر گذار بود که با تدابیری که اتخاذ شده  ابلاغ الکترونیکی را در دستگاه قضایی در دستور کار قرار داده ایم.
وی از سیاست های قوه قضاییه برای جلوگیری از اطاله دادرسی را  تاسیس شوراهای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: نگاه قوه قضاییه برای تاسیس شوراهای حل اختلاف نشات گرفته از فرهنگ دینی ما یعنی حل و فصل اختلافات است.
وی گفت: شوراهای حل اختلاف امروز به بخش عمده ای از اهداف  خود رسیده است و جایگاه خود را پیدا کرده است و  اخرین قانون مصوب شورای حل اختلاف هم برای صلح و سازش تاکید دارد.
بیش از 30 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که نزدیک به 29 هزار پرونده مختومه شده است.
وی با تاکید بر اینکه  5هزار 300 فقره پرونده در استان در شوراهای حل اختلاف به سازش ختم شده است گفت:  از مجموع 14 هزار پرونده وارده به شورای حل اختلاف که قابلیت صلح و سازش داشته است 5 هزار و 300فقره پرونده به سازش ختم شده است.



انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 439814
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *