۰
رئيس اتاق اصناف شهرستان خاش و نماينده اتاق اصناف كشور در سيستان و بلوچستان:

هيچ اقدامي در خصوص انتقال صنوف آلاينده به شهرك كارگاهي ولايت شهرستان خاش صورت نگرفته است/ 240 پرونده واحد صنفی متخلف در خاش وجود دارد

رئيس اتاق اصناف شهرستان خاش و نماينده اتاق اصناف كشور در استان سيستان و بلوچستان گفت: متاسفانه چندین سال است که پیگیر انتقال صنوف آلاینده به شهرک كارگاهي ولايت شهرستان خاش هستیم اما به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه های زیر ربط و عدم تخصیص اعتبار لازم این اقدام انجام نگرفته است.
هيچ اقدامي در خصوص انتقال صنوف آلاينده به شهرك كارگاهي ولايت شهرستان خاش صورت نگرفته است/ 240 پرونده واحد صنفی متخلف در خاش وجود دارد
به گزارش تفتان ما؛ یکی از بزرگترین نهادهاى مدنى در هر کشور اصناف است، این نهادها توسط خود مردم اداره مى شوند و در وضعیت بازار و قیمت گذارى کالاها نقش بسیار موثرى دارند.
 
رو اولین روز  تیرماه هر سال، روز اصناف نامگذاری شده است از اینرو  جایگاه ویژه و دیدگاه خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این قشر بزرگ از جامعه است که البته شامل دایره گسترده ای می شود که شامل انواع شغل ها و حرفه ها مي شود.
 
علي اي حال اصناف و بازاريان در تحقق اقتصادمقاومتي نفش بسزايي دارند و با توجه به شعار  سال" اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال" اين قشر از جامعه بسيار حائز اهميت است و مي توانند در اجراي اين شعار تلاش كنند.
 
خبرنگار تفتان ما به مناسبت روز اصناف با رئیس اتاق اصناف شهرستان خاش و نماینده استان سیستان و بلوچستان در اتاق اصناف کشور گفت و گوي تفصيلي را انجام داده است كه ماحصل آن را در ادامه مي خوانيد.
 
* روز اصناف، به پاس قدرداني زحمات اين قشر از جامعه نامگذاري شده است   
رئیس اتاق اصناف شهرستان خاش و نماینده استان سیستان و بلوچستان در اتاق اصناف کشور در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: (یکم تیر) به عنوان روز اصناف در تقویم نامگذاری شده است، این نامگذاری به جهت پاسداشت خدمات و زحمات قشر بازاری و اصناف از یازده سال پیش به نام روز اصناف نامگذاری و از چند سال گذشته روز اصناف به هفته اصناف تبدیل شده است.
 
نوراحمد هاشمزهي با اشاره به برنامه هاي متنوع هفته اصناف در شهرستان خاش، تصريح كرد: از کسبه نمونه، بسیجیان جامعه اصناف و بازاریان، تجلیل از ایثاگران نمونه، مراسم بزرگداشت روز اصناف، مراسم غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با امام جمعه و فرماندار در سطح شهر از  برنامه های اين هفته در شهرستان خاش است.
 
* 2 هزار واحد صنفی در خاش وجود دارد
هاشمزهی اذعان کرد: در شهرستان خاش بیش از ۵۰ نفر ایثارگر، آزاده و جانباز در قشر اصناف داریم و به همین منظور اتاق اصناف خاش نگاه ویژه ای به این دسته از بازاریان دارد و برای آنان پروانه کسب ویژه ایثارگران صادر می کند.
 

 
وي بیان کرد: در این شهرستان 2 هزار واحد صنفی، 10 اتحادیه، یک نمایندگی مستقل واقع  در شهر نوک آباد و یک اتاق اصناف در شهر خاش وجود دارد.
 
* 240 پرونده تخلف در يكسال گذشته مورد بررسي قرار گرفته است
هاشمزهي گفت: تعداد 240 پرونده تخلف در يك سال گذشته مورد بررسي قرار گرفته و امسال نيز ابتداي سال تاكنون تعداد 80 پرونده جهت بازرسي در دست اقدام است.
 
رئيس اتاق اصناف شهرستان خاش با تاکید در برخورد جدي با متخلفین اصناف، ادامه داد: پرونده متخلفین که پایین مبلغ 2 ميليون ریال جریمه شوند به شعبه تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی فرستاده  می شود و پرونده های متخلفینین که بالای مبلغ 2 ميليون ریال جریمه شوند در هيات رسیدگی به تخلفات صنفی که متشکل از رییس تعزیرات حکومتی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت و رییس اتاق اصناف شهرستان می باشد، مورد بررسی وتحیلی  قرار گرفته می شود.
 
* به ازای هر ۵۰۰ واحد صنفی متخلف یک نفر بعنوان بازرس فعالیت می کند
هاشمزهی به تلاش بازرسان مجمع امور صنفی اشاره کرد و گفت: بازرسان مجمع امور صنفی به شکل منظم و مستمر تا ساعات پایانی شب برای انجام وظایف خود فعالیت دارند و در کار خود جدیت کامل را نشان می دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: شهرستان خاش تنها شهرستان در استان است که به ازای هر ۵۰۰ واحد صنفی متخلف برابر مصوبات قانون نظام صنفی یک نفر بعنوان بازرس در راستای کنترل و نظارت بر قیمت ها و کیفیت  در سطح شهر و بخش های تابعه فعالیت می کند.
 
نماینده استان سیستان و بلوچستان در اتاق اصناف کشور همکاری مردم در این زمینه را مستمر خوانده و از مردم خواستار همکاری در این زمینه شد تا تخلف های دیده شده را گزارش و از شبانه روز با شماره گیری 124 صدای خودشان را به گوش مسولین برسانید.
 
هاشمزهی از حضور نیم ساعته بازرسان به محل تخلف اشاره کرد و خبر داد: بازرسان در کمترین زمان برای بررسی تخلفات صورت گرفته و رسیدگی به شکایات مردم حضور خواهند داشت.
 
رییس اتاق اصناف شهرستان خاش بیان کرد: در هر شش ماه از سال یک طرح شناسایی از واحد های صنفی بدون داشتن پروانه و در ادامه  توجیه واحدهای صنفی و آموزش به آن ها در خصوص مسله مهم  اصناف انجام می شود.
 
* مهمترین دغدغه اصناف دراین چند ساله پیش رو  راه اندازی بازارچه مرزی است
وی افزود: مهمترین دغدغه اصناف شهرستان خاش راه اندازی بازارچه مرزی روتک است که با راه اندازی این بازارچه می توان نقش بسزایی در اقتصاد شهرستان خاطر نشان کرد کرد.
 
* تاکنون در مسئله انتقال صنوف آلاینده به شهرک کارگاهی ولایت هیچ اقدام موثرانجام نشده است
هاشمزهي گفت: با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته جهت انتقال هرچه سريعتر صفوف آلاينده به شهرك كارگاهي ولايت متاسفانه هنوز اين مسئله مهم اجرايي نشده است.
 
* اصناف در دوره دفاع مقدس امکانات خود را به رایگان در اختیار رزمندگان قرار می دادند
هاشمزهی با بیان اینکه بازاریان و اصناف در زمان دفاع مقدس مغازه و امکانات خود را به رایگان در اختیار رزمندگان قرار می دادند، تصريح کرد: اگر به تاریخ مبارزات ملت ایران اسلامی، در طول سال‌های قبل از انقلاب برگردیم کنیم، چگونگی فعالیت‌های قشر اصناف و بازاری را بعد از انقلاب بررسی وتحلیل کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازاریان در استقلال نظام اسلامی و پیش‌برد اهداف آن نقش موثمری داشته اند.
 
وي با بیان اينكه نقش این قشر از جامعه در طول هشت سال دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: بازاریان همیشه نقش مفیدی در راستای حمایت از انقلاب اسلامی داشته‌‌اند و همیشه ‌در طول انقلاب پشتیبان نظام بوده‌اند.
 
رئیس اتاق اصناف شهرستان خاش ثابت بازاریان و اصناف را در مسائل اقتصادی جامعه مهم دانست و اظهار كرد: همه ما باید قدردان زحمات قشر اصناف و بازاریان در جامعه باشیم.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 439809
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *