۰

«افزایش دما» عامل عدم مهار آتش‌سوزی جنگل پرتغال

سازمان آتش‌نشانی پرتغال در پی افزایش دما و وزش باد در مناطق جنگلی از شعله‌ور شدن مجدد آتش‌سوزی جنگل لیسبون ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده است که دمای هوا، کنترل آتش‌سوزی را دشوار کرده است.
«افزایش دما» عامل عدم مهار آتش‌سوزی جنگل پرتغال
به گزارش سرویس  حوادث تفتان ما،مقامات پرتغال در ارتباط با حریق جنگل‌های این کشور اعلام کردند «افزایش دمای هوا در محدوده جنگل، شرایط را برای کنترل آتش‌سوزی‌ها دشوار کرده است».
روز شنبه در شماری از مناطق پرتغال، دمای هوای به بیش از 40 درجه افزایش یافت و حدود 60 منطقه جنگلی دچار آتش سوزی شدند؛ هزار و 700 آتش نشان برای مهار آتش در محل حاضر شدند و با وجود تلاش بسیار آتش‌نشان‌ها برای خاموش کردن آتش و نجات مردمی که در‌ آنجا چادر زده بودند و یا در خودروهایشان خواب بودند، دست کم 64 نفر جان باختند و بیش از 130 نفر دچار مجروحیت شدند. 
این آتش‌سوزی گسترده در جنگلی واقع در شمال شرقی لیسبون رخ داد و دولت پرتغال در مناطق جنگلی اطراف "Pedrógão Grande"، وضعیت اضطراری اعلام کرده است. 
سازمان آتش‌نشانی پرتغال اعلام کرده است: «حدود 70 درصد آتش خاموش شده و تحت کنترل است اما به علت وزش باد و افزایش دما نگرانی‌هایی از شروع دوباره آتش‌سوزی و اوج گرفتن مجدد آن وجود دارد».
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 439806
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *