۰

سارق طلاجات مجتمع مسکونی، «خودی» بود/ فرزند سازنده ساختمان اعتراف کرد+عکس

با تلاش مأموران پلیس، فرزند سازنده ساختمان که با کلیدهای جامانده بر روی در واحدها، اقدام به سرقت طلاجات و وجوهات نقد داخل منازل می‌کرد به دام افتاد.
سارق طلاجات مجتمع مسکونی، «خودی» بود/ فرزند سازنده ساختمان اعتراف کرد+عکس
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما،در مورخه 24 اردیبهشت 1396 از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی وقوع یک فقره سرقت منزل به کلانتری 102 پاسداران اعلام شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 19:30 مورخه 24 اردیبهشت 1396 پس از قفل کردن درب ورودی منزل واقع در طبقه چهارم مجتمع مسکونی واقع در پاسداران – بوستان نهم ، به همراه تمامی اعضای خانواده از خانه خارج و ساعت 23:30 همان شب به منزل مراجعه کردیم.
وی ادامه داد: هیچگونه بهم ریختگی در داخل خانه وجود نداشت اما همسرم در یک لحظه متوجه مفقودی یک حلقه انگشتر برلیان خود شد؛ جهت پیدا کردن انگشتر همسرم در داخل خانه به جستجو پرداختیم که طی آن متوجه سرقت مابقی طلاجات داخل خانه ( دهها عدد سکه طلا ) به همراه  مبلغ یک میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد و مقادیری دلار و ارز شدیم.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت که در آن سارق یا سارقین بدون هرگونه تخریب درب ورودی و با استفاده از کلید وارد منزل مالباخته شده بودند ، تحقیقات میدانی از دیگر ساکنین مجتمع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که سرقت های مشابه دیگری نیز از سایر واحدهای مسکونی انجام شده که در آن سرقت ها نیز دیگر مالباختگان بواسطه عدم بهم ریختگی وسایل داخل منزل ، پس از گذشت چند روز متوجه سرقت طلاجات منزل خود شده بودند.
در تحقیقات از این مالباختگان ، آنها در اظهارات خود اعلام داشتند که دسته کلیدهایشان مفقود شده یا آنها را پشت درهای ورودی واحدهای خود جا گذاشته اند اما با این وجود و بدون تعویض قفل درهای ورودی از کلیدهای یدک استفاده کرده اند.
در ادامه تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چهار فقره سرقت ناموفق نیز به علت حضور ساکنین در خانه هایشان به وقوع پیوسته و در این چهار فقره سرقت، سارق یا سارقین با اطلاع از حضور ساکنان به سرعت از محل ناپدید شده اند.
در دو مورد از این چهار فقره سرقت ناموفق، ساکنان اعلام داشتند که متوجه باز شدن درب منزلشان با کلید شدند اما سارق با اطلاع از حضور آنها در خانه به سرعت منزل آنها را ترک کرده و نگهبان مجتمع نیز از تردد فرد یا افراد غریبه اظهار بی اطلاعی کرده است.
در شرایطی که شواهد اولیه از قوت پیدا کردن فرضیه مشارکت نگهبان مجتمع در سرقت ها داشت ، اما در تحقیقات سومین سرقت ناموفق، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که نگهبان مجتمع نقشی در انجام سرقت ها از داخل مجتمع نداشته است.
دختر یکی از ساکنین واحدها در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  ساعت 20:00 با دوستم در منزل در حال درس خواندن بودیم که ناگهان متوجه صدای انداختن کلید در درب ورودی خانه شدم؛ به آرامی به پشت درب مراجعه و از طریق چشمی ، مرد جوانی را دیدم که در حال امتحان کردن کلیدهای همراه خود جهت گشودن درب ورود منزلمان بود ؛ به سرعت در را باز کردم که این جوان با مشاهده من به طبقات پایین متواری شد.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در بررسی افراد مرتبط با مجتمع مسکونی اطلاع پیدا کردند که فرزند سازنده ساختمان به نام مصطفی . ک ( 36 ساله ) از مجرمین سابقه داری است که پیش از این دو بار به اتهام ورود به عنف (سرقت منزل) و تهدید دستگیر و روانه زندان شده است.
با تمرکز تحقیقات بر روی مصطفی . ک ، خانمی که از چشمی در موفق به دیدن سارق شده بود وی را مورد شناسایی قرار داد؛ بلافاصله هماهنگی لازم با بازپرس پرونده انجام و مصطفی . ک در محل سکونتش دستگیر و در بازرسی از منزل وی بیش از 25 دسته کلید کشف شد.
مصطفی . ک در تحقیقات اولیه صراحتا به انجام تمامی سرقت ها از مجتمع مسکونی اعتراف و اظهار داشت: در بعضی موارد دسته کلید هایی را که پشت درب جا مانده برداشته و پس از چند روز سرقت خود را انجام می دادم اما در بیشتر سرقت ها، در زمان تحویل ملک به مالباختگان یک عدد از کلیدهای ورودی واحدها را برای خود بر می داشتم و پس از مدتی در فرصتی مناسب اقدام به سرقت طلاجات و وجوهات نقد داخل منازل می کردم.
در ادامه رسیدگی به پرونده ، خریدار طلاجات مسروقه در منطقه نارمک شناسایی شد و پس از آن کارآگاهان به یک مغازه طلافروشی در نارمک مراجعه کردند.
مالک طلافروشی ضمن شناسایی متهم صراحتا اعلام کرد که مقادیری طلا و جواهرات را از متهم خریداری نموده اما از مسروقه بودن آنها اطلاع نداشته است .
مالک طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با توجه به اینکه مصطفی و خانواده اش را می شناسم و او و خانواده اش از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند، به هیچ عنوان تصور نمی کردم که او اقدام به فروش طلا و جواهرات مسروقه به من کرده باشد.
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی  رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ  با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام تمامی سرقت ها از مالباختگان ، تحقیقات جهت کشف و استرداد سایر طلا و جواهرات مسروقه و همچنین شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 439793
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *