۰

عوارض جانبی داروهای شیمی‌درمانی

رئیس بخش طب تسکینی بیمارستان فیروزگر گفت: فواید داروهای شیمی‌درمانی قبلاً به خاطر واکنش‌های سمی آنها محدود می‌شود، بنابراین پزشک باید با اثرات سمی که در اثر مصرف داروهای شیمی‌درمانی ایجاد می‌شود،‌ آشنایی داشته باشد.
عوارض جانبی داروهای شیمی‌درمانی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،بیماران اغلب نگران این موضوع هستند که بیوپسی ممکن است منجر به پخش شدن بیماری شود که این موضوع به‌ندرت پیش می‌آید، البته گاهی به هنگام برداشتن نمونه از عضو بیمار، حاشیه‌ای از بافت سالم اطراف نیز برداشته می‌شود که به‌منظور کاهش شانس گسترش سلول‌های سرطانی به بافت‌های سالم است.
ملایری افزود: فواید داروهای شیمی‌درمانی قبلاً به خاطر واکنش‌های سمی آنها محدود می‌شود، بنابراین پزشک باید با اثرات سمی که در اثر مصرف داروهای شیمی‌درمانی ایجاد می‌شود،‌ آشنایی داشته باشد.
وی عارضه داروهای شیمی‌درمانی را تهوع و استفراغ دانست و اضافه کرد: بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ ازجمله شایع‌ترین و زجرآورترین عوارض حاد تعداد زیادی از داروهای شیمی‌درمانی هستند که از دیدگاه تعداد زیادی از بیماران تهوع و استفراغ مهم‌ترین عارضه شیمی‌درمانی است.
فوق تخصص خون و سرطان گفت: همچنین بیشتر داروهای رایج شیمی‌درمانی توانایی سرکوب ایمنی سلولی را دارند. سرکوب ایمنی عموماً به‌عنوان یک عارضه جانبی نامطلوب شیمی‌درمانی در نظر گرفته می‌شود، زیرا بیماران را مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی گوناگون می‌کند.
انتهای پیام/
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 439678
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *