۰

مسئولان بنیاد از مداخله سیاسی در انتخابات پرهیز کنند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مسئولان و کارکنان بنیاد باید ضمن تلاش برای ایجاد فضای پرشور و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری در انتخابات، از مداخله سیاسی و جانبداری از جناح‌های سیاسی پرهیز کنند.
مسئولان بنیاد از مداخله سیاسی در انتخابات پرهیز کنند
به گزارش سرویس باشهداتفتان ما

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی شهیدی روز دوشنبه 21 فروردین‌ در جلسه شورای معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت مشارکت همه‌ جانبه اقشار مختلف مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت غیر سیاسی بودن فضای بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید داشته‌اند و از سوی دیگر ایثارگران جایگاه بسیار والایی دارند و نباید درگیر حواشی سیاسی شوند و بر همین اساس مسئولان و کارکنان بنیاد در همه سطوح باید از مداخله سیاسی و جانبداری از جناح‌های سیاسی خودداری کنند و اجازه ندهند ارزش‌های ایثارگری فدای جانبداری اشخاص یا جناح‌های سیاسی شود.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت و حضور پرشور ایثارگران در عرصه انتخابات در راستای مشارکت حداکثری تصریح کرد: ایثارگران از اصلی‌ترین پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و حضور پرشور این عزیزان مانند تمام دوره‌های گذشته، بیش‌ازپیش باعث سربلندی کشورمان و دلسرد شدن دشمنان انقلاب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم تدوین و اجرای برنامه‌های تحول زا در حوزه‌های مختلف بنیاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در راستای ارتقاء و تسهیل خدمات به‌خصوص خدمات بهداشت و درمان و اشتغال ایثارگران تأکید کرد.
وی ادامه داد: در سالی قرار داریم که نخستین سال اجرای قانون برنامه ششم توسعه است و از سوی دیگر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز با تصویب مجلس به‌صورت دائمی درآمده است و چشم‌انداز اجرای قوانین در بنیاد باید بر اساس این دو مورد تنظیم شود. به‌خصوص در بحث دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، با توجه به اجرایی شدن بیش از 80 درصد آن باید زمینه اجرای 20 درصد باقی‌مانده نیز هرچه سریع‌تر فراهم شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان رویکردهای اصلی هرکدام از معاونت‌های بنیاد در سال جاری پرداخت و گفت: معاونت تعاون و امور اجتماعی باید در حوزه‌های اشتغال فرزندان ایثارگران و تسهیل خدمات‌رسانی تلاش بیشتری کند و ضمن این باید فرزندان حضانتی شهدا را به دلیل محرومیت‌های بسیاری که در زندگی تحمل کرده‌اند، در اولویت دریافت خدمات قرار دهد.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز با توجه به شرایط سالمندی جامعه ایثارگری، باید مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران با جدیت و برنامه‌های نوین ادامه یابد و خدمات‌رسانی به این عزیزان متحول شود. معاونت حقوقی و امور مجلس نیز باید ضمن آموزش قوانین به ایثارگران با فعال کردن شورای برنامه ریزی اجرای قوانین، راهکارهای اجرای سریع قوانین مذکور را فراهم کند.
انتهای پیام/دانا
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 437996
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *