۰

تشدید نظارت بر فعالیت فیزیوتراپیست‌هایی که در منزل خدمات ارائه می‌دهند/ شناسایی اختلالات اسکلتی کودکان در مهدکودک‌ها

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به افزایش نظارت بر فعالیت فیزیوتراپ‌هایی که در منزل به بیماران خدمات ارائه می‌دهند،‌ گفت: این افراد یا باید عضو انجمن فیزیوتراپی بوده و یا از سازمان نظام پزشکی مجوز داشته باشند.
تشدید نظارت بر فعالیت فیزیوتراپیست‌هایی که در منزل خدمات ارائه می‌دهند/ شناسایی اختلالات اسکلتی کودکان در مهدکودک‌ها
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،،‌ محمدعلی محسنی بندپی در نشست خبری که در ارتباط با برگزاری بیست و هشتمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی برگزار شد،‌ اظهار داشت: این کنگره 3 تا 5 خرداد ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و صاحبنظران و اساتیدی از کشورهای کانادا، استرالیا، فرانسه، اروپا، و آمریکا و کشورهای خلیج فارس و منطقه در این کنگره حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به ارائه و تبادل آخرین دستاوردهای علمی در حوزه فیزیوتراپی در قالب این کنگره اظهار داشت: شعار امسال این کنگره برقراری ارتباط بین تحقیقات و عملکرد بالینی است. 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران به نقش جدید فیزیوتراپی در دنیا و جامعه اشاره کرد و گفت:‌بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی کشور همه مهدکودک‌ها و خانه‌های سالمندان زیرمجموعه این سازمان جهت پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی از خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند می‌شوند.
محسنی بندپی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است گفت:‌بر اساس این تفاهم‌نامه کودکان و سالمندان که دچار مشکلات ستوان فقرات شناسایی شده و درمان به موقع برای آنها انجام می‌شود.
وی در ارتباط با خدمات فیزیوتراپی در منزل گفت:‌ برخی از سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه‌های تکمیلی این خدمات را تحت پوشش قرار می‌دهند البته لازم است که پوشش بیمه‌ای گسترده‌تری در این زمینه لحاظ شود .
وی در مورد اینکه افرادی که خدماتی فیزیوتراپی در منزل ارائه می‌دهند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند گفت:‌ این افراد یا باید کارت عضویت در انجمن فیزیوتراپی را داشته یا مهر سازمان نظام پزشکی را داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه متأسفانه دست‌های آلوده در بخش بهداشت و درمان زیاد شده است‌، گفت: انجمن فیزیوتراپی سامانه‌ای را راه‌اندازی کند که در قالب آن همه فیزیوتراپیست‌هایی که خدمات در کلینیک یا منزل می‌دهند در سامانه ثبت شده و مردم امکان شناسایی آنها را داشته باشند.
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران از افزایش نظارت بر فعالیت فیزیوتراپیست‌هایی که در منزل خدمات ارائه می‌دهند خبر داد و اعلام کرد: با راه‌اندازی سامانه مربوطه در این زمینه تخلفات در حوزه فیزیوتراپی در منزل به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 437976
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *