۰

برخورد شدید در انتظار داروخانه‌های متخلف

مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی سازمان غذا و دارو گفت: در صورت بروز هرگونه تخلف از داروخانه‌ها، انجمن‌های مرتبط و نظام پزشکی تخلفات را بررسی کرده که در صورت اثبات تخلف، فرد متخلف مشمول تعلیق پروانه داروخانه، جریمه و در مواردی نادر حبس می شود.
برخورد شدید در انتظار داروخانه‌های متخلف
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با اشاره به دو نوع خدمت الکترونیکی و حضوری که به متقاضیان دارو در داروخانه‌ها ارایه می‌شود گفت: در نوع اول پزشکانی که مجاز به تجویز نسخه الکترونیکی هستند بیمار را به داروخانه هایی که به این سیستم مجهز هستند هدایت نموده و از این طریق تامین دارو آنها انجام می‌شود.
شهریار اسلامی تبار در تشریح  ارائه خدمات حضوری داروخانه؛ شیوه اول از سه نوع آن را مربوط به داروهای OTC بر شمرد که درمورد داروهای اندکی که بدون نسخه هم ارایه می‌شود صدق می‌کند.
به گفته این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو در نوع دوم خدمت دارو خانه‌ها، که در آن تحویل دارو مشروط به ارائه نسخه است؛ این کار لزوماً با حضور و تائید مسوول فنی دارو انجام شده و حتماً توضیحات و تذکرات ضروری مصرف به متقاضی یادآوری می‌گردد.
وی با اشاره به نوع سوم تحویل دارو که در داروخانه‌های خاص و تحت مراقبت‌های ویژه صورت می‌گیرد تاکید کرد: در این صورت برای تامین دارو، باید از بیماران مجوزهای خاص با دستورات خاص اخذ نمود.
اسلامی تبار با اشاره به اینکه در تمام این شیوه‌های خدمت دهی داروخانه‌ها موظف به رعایت اصول و ضوابط تعریف شده در قانون هستند گفت: رسیدگی به تخلفات به عهده اصناف و انجمن‌های مرتبط و نظام پزشکی بوده و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه مسئولیت نظارت به انجام صحیح آن را عهده دار هستند.
وی به در پایان به تخلف‌هایی که ممکن است در داروخانه‌ها صورت بگیرد نیز گریزی زد و گفت: در صورت بروز هرگونه تخلفی اعم از عدم حضور مسئول فنی، ارائه داروی بدون نسخه یا قاچاق و تقلبی و گرانفروشی اصناف، انجمن‌های مرتبط و نظام پزشکی تخلفات را بررسی کرده و بنا به تخلف صورت گرفته در محاکم قضایی و شبه قضایی مانند محاکم عمومی و تعزیرات حکومتی به آنها رسیدگی می‌شود  که در صورت اثبات تخلف، فرد متخلف مشمول تعلیق پروانه دارو خانه، جریمه و در مواردی نادر هم حبس گردد.
 
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 437935
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *