۰

مناسبت های زیست محیطی گامی در جهت ارتقای فرهنگ زندگی سالم/تخریب محیط زیست خیانت به نسل های آینده

آلودگی محیط زیست یکی از مهمترین معضلاتی است که بشر را با چالشهای جدی روبه رو کرده است و از آن جهت که نسل حاضر و آینده را بدلیل آلودگی های زیست محیطی با تهدیدی جدی مواجه ساخته است قابل اهمیت است.
مناسبت های زیست محیطی گامی در جهت ارتقای فرهنگ زندگی سالم/تخریب محیط زیست خیانت به نسل های آینده
حفظ محیط زیست پاسخ به یکی از نیازهای اساسی جامعه جهت محافظت بیشتر از محیط زیست و رعایت حقوق عمومی است و تخریب آن یک ناهنجاری اجتماعی و استفاده غلط از طبیعت یکی از عوامل تضییع حقوق بشر علل الخصوص نسل آینده تلقی می شود.انسان همانگونه که حق استفاده و بهره وری از محیطی سالم را داراست در قبال استفاده صحیح از این محیط مسئولیتی بس عظیم بر گردن دارد. اگر نظری به وضعیت موجود محیط زیست بیافکنیم، در می یابیم که انسان در بهره برداری از این نعمت الهی دچار قصور گردیده و به مسئولیت خویش در حفظ و حراست از آن به درستی عمل ننموده است.بحران عظیم و روز افزونی که همه ساله جنگلها و مراتع، منابع آب،هوا،خاک و گونه های نادر گیاهی و جانوری را به ورطه نابودی می کشد.
روز جهانی زمین پاک هرساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در دنیا با هدف افزایش آگاهی و ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست برگزار می شود.
در ایران نیز همزمان با سراسر جهان هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در کل کشور برپا می شود و نخستین روز از این هفته به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است.
 
موضوع آلودگی محیط زیست یکی از مهمترین معضلاتی است که بشر را با چالشهای جدی روبه رو کرده است و از آن جهت حائز اهمیت است که علائم حیات و نسل حاضر و آینده را بدلیل آلودگی های زیست محیطی با تهدیدی جدی مواجه ساخته است.
 
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست در گفتگو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: همه ساله به مناسبت روز زمین پاک برنامه های مختلفی در سطح کشور و به تبع در شهرستان خاش برگزار می شود تا بدین گونه مردم بیشتر با مباحث مربوط به آلودگی های زیست محیطی زمین آشنا شوند.
جواد عرب با اشاره به تهدیدات عمده ایی که سبب آلودگی زمین می شود اذعان داشت: برگزاری برنامه های آموزشی، فرهنگی در خصوص مسائل مربوط به محیط زیست و آگاه سازی مردم نسبت به این مخاطرات امری ضروری بوده و باید به این برنامه ها توجه بیشتری شود.
 
وی گفت: اجرای برنامه های متنوع در زمینه آموزشی و فرهنگی در خصوص محیط زیست سبب آگاه سازی مردم نسبت به مخاطرات زیست محیطی شده است..لذا از جمله برنامه های مربوط به این هفته در قالب پاکسازی گل فشان پیرگل که
یکی از مناطق گردشگری این شهرستان است در راستای حفظ و پاکیزه کردن محیط زیست آغاز می شود.
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 437909
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *