۰
آخرين خبرها از بررسي تاييد صلاحيت كاندايداي پنجمين دوره شوراي شهر خاش؛

همه تاييد شدند جزء يك نفر/ برگزاري متينگ هاي انتخاباتي در سايه غفلت مسئولان خاشي

پس از ارسال اسامي داوطلبان شوراي شهر خاش و نوك آباد جهت تاييد صلاحيت، شنيده ها حاكي از آن است كه از مجموع اين تعداد تنها يك نفر رد صلاحيت شده است.
همه تاييد شدند جزء يك نفر/ برگزاري متينگ هاي انتخاباتي در سايه غفلت مسئولان خاشي
به گزارش تفتان ما، پس از ارسال اسامي 103 داوطلب شوراي شهر خاش و نوك آباد جهت تاييد صلاحيت هيات نظارت و اجرايي اين شهرستان شنيده ها حاكي از آن است كه از مجموع اين تعداد تنها يك نفر رد صلاحيت شده است.
 
اين فرد رد صلاحيت شده در انتخابات شوراي شهر و مجلس شوراي اسلامي نيز رد صلاحيت شده بود و همچنين چندي پيش نيز در مراسمي اقدام به ضرب و جرح با مدعوين مراسم كرده بود كه از آن مكان نيز بيرون شده بود.
 
همچنين دروز هاي اخير خبرهاي از دور و نزديك به گوش ميرسد كه برخي از طوايف با برگزاري جلسات فشرده و متعدد برخي از كانديداها رو مجبور به عقب نشيني به نفع كانديداي مورد نظر طايفه كرده اند و برخي از اين داوطبان نيز امسال مي خواهند بدون حمايت طايفه مذكور و به صورت مستقل در انتخابات شركت كنند و برنده ماراتن 96 باشند.
 
علي اي حال با گرم شدن تنور داغ انتخابات پنجمين دوره شوراي شهر و روستا در شهرستان خاش بايد ديد در روزهاي آينده داوطلبان انتخابات چه اقداماتي را انجام خواهند داد و به نفع چه افرادي عقب نشيني خواهند كرد و در مجموع در پازل انتخابات چه اتفاقات ديگري رخ خواهد داد.
 
في الواقع با نزديك شدن به روزهاي حساس انتخابات خبرهاي بسياري از گوشه و كنار شهرستان خاش براي ائتلاف هاي بين كانديداها و برگزاري متينگ هاي انتخاباتي بين نامزدها و معتمدين شهر به گوش مي رسد كه اين تبليغات و برگزاري اينگونه محافل در زماني غير از زمان رسمي انتخابات غيرقانوني است اما اين نامزدها در سايه غفلت مسئولان و در گوشه اي از شهر به صورت شبانه اين جلسات را برگزار مي كنند و با دادن وعده هاي رنگارنگ و پرلعاب به شهروندان راي آن ها را براي خودشان جمع مي كنند.
 
كارشناسان معتقد هستند با توجه به افزايش آمار ثبت نام كنندگان انتخابات شوراي شهر و روستاي شهرستان خاش نسبت به ادوار گذشته و همچنين حضور تعداد زيادي بانوان خاشي در اين ماراتن، انتخابات امسال را بيشتر از هرسال ديگر حساس تر و پرشور تر خواهد كرد.
 
* 102 داوطلب انتخابات شوراي شهر خاش تاييد صلاحيت شدند
به گفته فرماندار و رئیس هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان از مجموع 103 نفر داوطلب ثبت نام شده در انتخابات شوراي شهر خاش و نوك آباد تنها صلاحيت يك نفر تاييد نشده است، اظهار كرد: اشخاصي كه در دوره هاي قبلي انتخابات شوراها رد صلاحيت شده بودند نيز در اين دوره با كمترين مشكلاتي مواجه و تاييد صلاحيت شدند.
 
محمداكبر چاكرزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی انجام شده، هیات‌های اجرایی بعد از 24 ساعت نتایج را به هیات‌های نظارت بخش و نظارت شهرستان‌ها اعلام کرده اند، تصريح كرد: زمان اعلام نتایج نهایی هیئت های نظارت به هیئت مرکزی هفت روز تعیین شده است که این مجموعه نیز بعد از تشکیل جلسات و مطابقت دادن نتیجه با قانون، بنابراین روز دوم اردیبهشت نتایج نهایی تایید صلاحیت ها به داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی ابلاغ خواهیم کرد.
 
چاكرزهي با بيان اينكه  برنامه زمان بندی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دراین شهرستان درحال انجام است، گفت: پس از اعلام نتیجه رسیدگی به صلاحیت ها در دوم اردیبهشت، در صورت داشتن اعتراض، نامزدهای انتخابات شورای شهر از سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند به هیات نظارت استان و نامزدهای انتخابات روستا به هیئت های نظارت شهرستان شکایت کنند و هیات نظارت در مهلت قانونی به اعتراض ها رسیدگی خواهد کرد.
 
به گفته فرماندار خاش، اين شهرستان از نظر تعداد داوطلب ثبت نام كننده در استان رتبه نخست را دارد و  2 هزار و 417 نفر داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی و شرکت در عرصه رقابتی و رسیدن به کرسی شوراها در شهر و روستاهای این شهرستان نام نویسی کردند.
 
رئیس هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان خاش خاطرنشان كرد: 103 نفر از جمله 11 زن برای عضویت در شوراهای شهر خاش و نوک آباد و نیز 2 هزار و 314 نفر برای عضویت در شوراهای روستایی داوطلب شده اند و يك هزار و 920 نفر از داوطلبان روستایی را مرد و 497 نفر را زنان تشکیل می دهند.
 
وی با بيان اينكه یک شورا در شهر نوک آباد و سه شورا در روستاهای بخش مرکزی خاش پنج نفره هستند، گفت: در این دوره از انتخابات شوراها يك هزار و 254 نفر برای عضویت در 414 شورای اسلامی روستایی و  2 شورای اسلامی شهری انتخاب می شوند.
 

 
وی همچنین از تشکیل هیات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و بيان كرد: آسا شعلی بر، نوراحمد هاشم زهی، شهداد ریگی، علیرضا خاشی، قاسم کوچکزایی، مولوی عبدالستار حسین زهی، رضا کرد، مهدی اسماعیلی و عبدالناصر پاکزاد بعنوان اعضای اصلی هيات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان تعیین شدند و فرایند انتخابات ریاست جمهوری نیز طبق برنامه ریزی در حال انجام است.
 
چاكرزهي گفت: انتخابات در حقيقت نماد مردم سالاري ديني در نظام شكوهمند انقلاب اسلامي ايران محسوب مي شود و همگان بايد در هرچه باشكوه تر برگزار شدن اين انتخابات تلاش كنند.
 
فرماندار خاش اذعان كرد: حضور افرادي توانمند و شايسته در هيات اجرايي گامي بسيار بزرگ در برگزاري هرچه بهتر انتخابات است و قانون ملاك عمل مجريان انتخابات است و بايد همگان مرقانون را رعايت كنند.
 
وي با بيان اينكه انتخابات بايد بدون هرگونه حاشيه و به صورت شفاف و قانوني باشد، اظهار كرد: مردم هيچ گونه تهمت، تبليغات له يا عليه اشخاص و توصيه ها را قبول نميكنند و در طول تاريخ پرشكوه ايران اسلامي اين مردم بودند كه نتيجه انتخابات را تعيين مي كردند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ نتایج و فهرست نهایی داوطلبان تأیید شده از سوی شورای نگهبان، 19 اردیبهشت ماه، جهت ابلاغ به فرمانداری‌ها، به ستاد انتخابات کشور ارسال می‌شود و از 20 اردیبهشت‌ماه، نیز جمع‌بندی‌های لازم و انتشار آگهی انتخاباتی آغاز خواهد شد.
 
گفتني است، 29 ارديبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 437853
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *