۰

رسانه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پايدار کلیدی‌ترین نقش را دارند/ تشكيل كارگروه اقتصاد و رسانه در شهرستان خاش

رسانه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پايدار کلیدی‌ترین نقش را دارند و اين رسانه ها اعم از رسانه ملي، مجازي و مكتوب در تقويت مسائل اقتصادي و كمك به توليد و اشتغال در كشور جايگاه بسيار خوبي دارند و مي توانند تاثير بسزايي داشته باشند.
رسانه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پايدار کلیدی‌ترین نقش را دارند/ تشكيل كارگروه اقتصاد و رسانه در شهرستان خاش
به گزارش تفتان ما، کارگروه اقتصاد و رسانه در خاش با هدف  معرفی قابلیت های تولیدی خاش، فرصت های گردشگری، صنایع دستی، گیاهان دارویی و آگاهی بخشی و جریان سازی درحوزه اقتصاد شهرستان خاش شکل گرفت.
 
با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید قرار داریم اصحاب رسانه پای کار آمده و در اقدامی هماهنگ و منسجم خود را برای حمایت از تولید و اشتغال ملزم کردند.
 
خاش در ابعاد مختلف مانند کشاورزی، دامی، شیلاتی، گردشگری، صنعتی، خدماتی، نیروی انسانی و غیره دارای پتانسیل های ارزشمندی است که نیاز است دولت و سرمایه گذاران و اصحاب رسانه با جدیت به میدان عمل بیایند و موانع تولید را رفع کنند.
 
* حرکت اقتصادی بدون حرکت رسانه ای عقیم است
معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در اين كارگروه و در جمع خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه ای خاش اظهار كرد: حرکت اقتصادی بدون حرکت رسانه ای عقیم است و چتر تولید از مسائل خبری است که تمامي خبرنگاران با هر سليقه و گرایشي می توانند زیر آن جمع شوند.
 
احمد ملاشاهي با بيان اينكه تعامل رسانه ای جهت بیان ظرفیت ها و بهره گرفتن از فرصتها در منطقه به شدت احساس می شود، تصريح كرد: رسانه باید معرفی کننده توانمندی ها و پشتوانه اقتصاد و تولید باشد و در مباحث توسعه ای نقش ارزشمند خود را ایفا کنند.
 
وي بيان كرد: امید مردم به اصحاب خبر است که بدون هیچ ملاحظه ای راه پیش روی چرخ تولید و اشتغال را حتی با نقد کارشناسی هموار کنند.
 
ملاشاهي با بيان اينكه جهت رونق فرهنگ، اقتصاد و تولید باید تمامي اقشار دلسوزانه در صحنه حاضر باشند، گفت: قرارگاه محرومیت زدایی ظرفیت ناشناخته ای دارد که لازم است از استعداد و توان آن برای ارائه خدمت شایسته به مردم منطقه و برداشتن گره از مشکلات اجتماعی بهره برد.
 
وي گفت: خاش در مبحث رسانه و اقتصاد پیشگام در سطح استان بوده و خبرنگاران فعال خاش در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، صدا و سیما و تفتان ما و غيره  در این عرصه موفق ظاهر شده اند و معاونت خبر سيستان و بلوچستان هم سعی در نتیجه بخشی گزارش های اقتصادی است تا در سایه همدلی و تعامل رسانه ای محقق شده و باید این رویه همچنان تقویت شود.
 
* با یک عکس خبری، حرکتی برای ساخت 5 مدرسه به همت خیران فراهم شد
بخشدار مرکزی شهرستان خاش نيز در ادامه با اشاره به بعد اثرگذاری رسانه، گفت: در مبحث رفع مدارس کپری و ساخت فضاهای آموزشی با کیفیت اثرگذاری گزارش خبرنگاران را در بخش مرکزی خاش دیدیم که متاسفانه دولتمردان به لحاظ وسعت بالای منطقه و نیز عدم شناخت کافی از روستای تازه تاسیس از آن غافل شده بودند ولی به محض آگاهی از مشکلات فقط در یک نقطه افزون بر 10 میلیارد ریال دولت هزینه کرد و همچنان برنامه های توسعه ای را دنبال می کند.
 
مجتبي شجاعي بيان كرد: با یک عکس خبری، حرکتی برای ساخت 5 مدرسه در بخش مرکزی به همت خیران فراهم شد.
 
وي تصريح كرد: معرفی معلم فداکار و ویژگی مردم منطقه گامی مهم در جهت معرفی فرهنگ غنی منطقه و نیز جذب حمایت های خیران و توجه دولت به مبحث ساخت و تجهیز و نوسازی مدارس از دیگر دستاوردهای رسانه ای در خاش است و باید به نحوی برنامه ریزی شود تا حجم سرمایه گذاری ها در این منطقه افزایش یابد.
 
شجاعي تامین جوجه یک روزه درخود استان بجای واردات  آن را جهشی مهم درصنعت پرورش طیور استان عنوان کرد و افزود: در مبحث اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال برنامه های مهمی در بخش مرکزی خاش وجود دارد كه بزودی بزرگترین طرح تعاونی تولیدی استان با هدف تولید جوجه یک روزه جهت تامین نیازهای مرغداری های منطقه در این بخش راه اندازی می شود.
 
وي اذعان كرد: مردم منطقه برای اجرای این طرح افزون بر 15 میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته اند و از چتر گسترده حمایتی دولت با مشارکت دولتی ۴۵ میلیارد ریالی بهره مند شده اند.
 
بخشدار مركزي خاش ضرورت ورود خبرنگاران به مبحث تنظیم بازار و امید بخشی در جامعه را متذکر شد و اظهار كرد: توجه به مبحث گردشگری و تقویت فرهنگ بومی و معرفی ظرفیت های منطقه را از ضرورتهای مهم برشمرد که رسانه ها باید آنها را محور کاری خود قرار دهند.
 
* شناخت پیدا کردن مسئولان از مشکلات مردم و تلاش برای حل آنها ضروري است
علیرضا هاشمی فر مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما (نخستین خبرگزاری شهرستان خاش) نیز در ادامه این نشست، اظهار كرد: هنرسوزن دوزی، بسته بندی و فرآوری سبزی خاش، تولیدات لبنی، گیاهان دارویی ازسوژه های خبری درحوزه اقتصاد خاش است.
 
وي بيان كرد: شناخت پیدا کردن مسئولان از مشکلات مردم و تلاش برای حل آنها و گام برداشتن برای بهره گرفتن از ظرفیت برای توسعه خاش لازم است.
 
هاشمي فر خاطرنشان كرد: مسائل و مشکلات متعددی در سطوح مختلف جامعه وجود دارد که رسانه‌ها باید آن‌ها را با نگاه تیزبین خود گزارش و در راستای رفع آن‌ها پیشنهاد و طرح ارائه دهند.
 
وي نقد را یکی از ابزارهای رشد هر جامعه‌ای برشمرد و گفت: نقد عالمانه، نقد منصفانه، نقد دلسوزانه و نقد سازنده می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را در جامعه باز کند و امنیت و آرامش را در جامعه حاکم کند.
 
مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما (نخستین خبرگزاری شهرستان خاش) اذعان كرد: خبرنگاران با قلمی که در دست دارند اخبار و تحلیل های خود را در مسیر سازندگی و کمک به مسئولان منتشر می کنند .
 
وی اظهار كرد: باید از اصحاب رسانه حمایت کنیم و در تقویت این قشر بکوشیم زیرا که موفقیت هر کشوری در گرو موفقیت رسانه‌ای آن ملت است.
 
* تامین دام مولد برای روستاییان ضروری است
محمدامین میربلوچزهی خبرنگار ایرنا در خاش هم بیان کرد: با توجه به اینکه مردم منطقه در بافت روستایی و عشایری سکونت دارند و شغل اکثر آنها کشاورزی و دامی بوده و در سالهای گذشته به دلیل خشکسالی ها و نیز بارشهای تند و سیل آسای چند سال قبل به شدت خسارت دیده و کشاورزی و دامداری ها در منطقه نابود شده اند و در سرسبزی امسال نفع زیادی به مردم نرسیده، از این رو تامین دام مولد برای روستاییان ضروری است.
 
این فعال رسانه ای خاش تاکید کرد: گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی و شیلات، گیاهان داروئی و ظرفیت های بالقوه در این منطقه به شدت مظلوم واقع شده اند.
 
وی ادامه داد: مردم از مسئولان جلوتر بوده و خوب را از بد بخوبی تشخیص می دهند و باید زمینه ای فراهم بشود که مردم در نقاط روستایی محل سکونت خود بدون دغدغه به رونق مباحث اشتغال و تولید فکر کنند و در این مسیر منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و امور آب و عشایری و دیگر دستگاههای دست اندرکار پای کار بیایند.
 
شماری ديگر از خبرنگاران خاش نیز به بیان دغدغه های خود در حوزه های مختلف پرداختند و در نهایت سوژه هایی در مباحث حمایت از تولید و اشتغال برای پیگيري جمع بندي شد و در پايان معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان گزارش های اقتصادی خاش را که به همت صدا و سیمای استان  تولید و در شبکه های ملی پخش شده تقدیم بخشدارمرکزی خاش کرد.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 437744
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *