۰
گزارش خبري؛

گلایه مندی مردم خاش از عملکرد شرکت سیمان/ مشارکت کارخانه سیمان خاش در امر مدرسه سازی و حمايت از اقشار كم درآمد بسیار ضعیف است

مردم و مسئولان شهرستان خاش از عملکرد مسئولان شرکت تولیدی و صنعتی سیمان خاش به دلیل توجه نکردن به نیازهای مردم منطقه گلایه های فراوانی دارند.
گلایه مندی مردم خاش از عملکرد شرکت سیمان/ مشارکت کارخانه سیمان خاش در امر مدرسه سازی و حمايت از اقشار كم درآمد  بسیار ضعیف است
یک شهروند خاشی در خصوص بی توجهی های مسئولان شرکت سیمان خاش و بی فایده بودن این شرکت برای مردم این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: تولیدات شرکت سیمان خاش نسبت به کارخانجات و تولیدهای دیگر کشور از سود دهی بیشتر برخوردار بوده و جایگاه صادراتی این شرکت نیز ویژه است.

محمد ریگی افزود: به لحاظ وجود معادنی که در شهرستان خاش واقع شده اند کارخانه سیمان خاش توانسته محصولاتی با کیفیت تولید کند زیرا مواد اولیه آن در دسترس می باشد.

وی با بيان اينكه متاسفانه سیمان خاش در هیچ زمینه ای با مردم و مسئولان همکاری مطلوبی ندارد، تاکید کرد: مدیران کارخانه هم باید شهرستان خاش را در اولویت قرار دهند زیرا حق مردم خاش است از توانمندی کارخانه بهره ببرند.

ریگی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که کارخانه سیمان خاش دارد قیمتهای خیلی بالای محصولاتش است که این امر باعث شده که از استانهای دیگر به خاش سیمان وارد شود.

این شهروند خاشی افزود: حداقل قیمت را با کارخانجات دیگر از قبیل سیمان زرین رفسنجان یا سیمان تفتان سیستان را همسان سازی کند.
 
این شهروند خاشی ادامه داد: در حال حاضر در مجموعه پایانه بار خاش، بیست (20)شرکت حمل ونقل وجود دارد که اکثر شرکتها در حال تعطیل شدن هستند زیرا سیمان خاش با نمایندگان حمل و نقل از بیرون استان قرار داد دارد.
 

وی بیان کرد: این شرکتها به امید اینکه کارخانه سیمانی در خاش وجود دارد اقدام به سرمایه گذاری بالای پانصد میلیون کرده اند ولی متاسفانه سیمان خاش هیچ همکاری در این خصوص ندارد.

ریگی ادامه داد: یکی از دلایل ناراحتی مجموعه حمل و نقل خاش وجود صادرات بی رویه به افغانستان از مرز میل 78 است که همه بارها را ماشینهای افغان حمل می‌کنند و بدون بارنامه گرفتن از شرکتهای حمل و نقلی سود می برند لذا از مسئولان خصوصاً فرماندار تقاضای همکاری بیشتر داریم.
 
* سيمان خاش عملكرد بسيار ضعيفي در حمايت از اقشار مختلف دارد

محمد میربلوچ نیز يكي ديگر از شهروندان خاشي نيز به خبرنگار ما گفت: سیمان خاش در مبحث حمایت از آموزش و تحصیل فرزندان نیازمند در این منطقه محروم، حمایت از فعالان رسانه، خبر، هنرمندان و ورزشکاران که شناسنامه و هویت شهرستان هستند هیچ برنامه ای ندارد.

وی افزود: نظام در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و برای سهولت در امر تردد و حمل و نقل خودروهای طرف قرار داد با سیمان خاش افزون بر ده میلیارد ريال برای جاده دسترسی هزینه کرده و شهرداری و دیگر نهاد ها هم با این شرکت همکاری دارند اما عملکرد حمایتی مدیران این شرکت بسیار ضعیف و نا امید کننده است.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد سیمان خاش بخشی از درآمدها و منافع خود که حاصل موفقیت در بورس، صادرات و غیره بوده را در جهت ارائه خدمت به محرومان خاش هزینه کند.
 
* كارخانه سيمان خاش تنها بدنبال تبليغات است

امید کرمی ديگر شهروند خاشي نيز به خبرنگار ما گفت: انجام کارهای تبلیغاتی مانند جمع آوری نمادین زباله از تعدادی روستا و توزیع ساندیس بین فرزندان مردم و گرفتن چند عکس یادگاری را نمی شود کار و خدمت برای مردم قلمداد کرد لذا انتظار از این شرکت تولیدی و صنعتی در قبال فرهنگ و آموزش و مباحث اجتماعی و اقتصادی خاش بیش از این است.
 
* كارخانه سيمان خاش بايد به تحقق ظرفيت هاي بومي منطقه كمك كند

فرماندار شهرستان خاش گفت: با توجه به نیازهای شدید فرهنگی و آموزشی این شهرستان انتظار است شرکت سیمان خاش با مشارکت در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی گام های مهمی در این حوزه بردارد.

محمداکبر چاکرزهی با انتقاد از عملکرد ضعیف شرکت سیمان در این شهرستان اظهار کرد: همه موفقیت های سیمان خاش به ظرفیت های بومی منطقه برمی گردد لذا انتظار می رود مسئولان این شرکت تولیدی و صنعتی در زمینه های آموزشی و فرهنگی جدی تر پای کار بیایند و برای رفع نیازهای منطقه مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

وی اذعان كرد: اینکه سیمان خاش نسبت به نیازهای اقشار مختلف به ویژه محرومان جامعه بی تفاوت است جای گلایه دارد زیرا این شرکت از همه امکانات و توانمندی های خاش برای کسب رتبه و جایگاه بهره می برند.
 
-----------------------------
گزارش از محمدامین میربلوچزهی
----------------------
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 437742
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *