۰
گزارش تفتان ما از آغاز بهار همدلی خاشي ها برای دستگیری از مستضعفان؛

هدیه لبخند بهاری به نیازمندان سيستان و بلوچستان در آستانه سال جديد/ کمک به نیازمندان و مستضعفان در کم‌رنگ شدن شکاف‌های اجتماعی تاثیرگذار است

در راستای كمك به افراد نيازمند؛ در آستانه عید نوروز، خیران و موسسه هاي خيريه سيستان و بلوچستان خنده را بر لبان نيازمندان و محرومين اين شهرستان جاري و دغدغه تهیه پوشاک و مواد غذايي آنان را حل كردند.
 هدیه لبخند بهاری به نیازمندان سيستان و بلوچستان در آستانه سال جديد/ کمک به نیازمندان و مستضعفان در کم‌رنگ شدن شکاف‌های اجتماعی تاثیرگذار است
به گزارش تفتان ما، كمك و ياري به همونوعان و نيازمندان علاوه بر اينكه مورد سفارش، تاكيد و توصيه دين مبين اسلام است مي توان به جرات گفت كه در روحيه مردم اين سرزمين نيز نهادينه شده است.
 
در كنار خانواده هايي كه از نعمت بزرگ پدر محرومند، هستند فرزنداني كه به دليل بيماري و از كارافتادگي پدران خود نيازمند مساعدت و ياري نيازمندان هستند و اين خانواده ها به مراتب سخت تر از خانواده هايي هستند كه از نعمت پدر محرومند و در تامين معشيت زندگي دچار مشكل هستند و با تمام مشقت ها و سختي ها دست و پنجه نرم مي كنند و به نوعي روز را به شب مي رسانند.
 
از آغاز پيروزي شكوهمند انقلاب، همواره امام راحل تمام هم و غم و برنامه ي خود را جهت حمايت از مستمندان و مستضعفان به كار گرفت و اين امام عاليقدر پيروزي انقلاب اسلامي ايران را مرهون زحمات و تلاش هاي اين قشر از جامعه مي داند.
 
رهبر معظم انقلاب همچنين اين مسئله بسيار حائز اهميت و مهم را سرمشق زندگي خويش قرار دادند و هميشه تاكيد مي فرمايند كه مسئولان نيز به زندگي محرومان و نيازمندان رسيدگي كنند و در راستاي ريشه كني فقر گام بردارند.
 
برخي از افراد در قالب موسسه هاي خيريه در استان محروم سيستان و بلوچستان نيز با تاسي از فرمايشات گوهربار رهبر معظم انقلاب اسلامي، رسيدگي به نيازمندان و مستضعفان را در اولويت و دستور كار خود قرار داده تا بتواند چهره فقر و محروميت را از اين مناطق بزدايد و فرهنگ احسان، نيكوكاري و كمك را در كشور نهادينه كند.
 

 
علي اي حال با توجه به اينكه در آستانه تحويل سال نو قرار داريم، بدون شك هر خانواده اي به فكر تامين اجناس و پوشاك مورد نياز خود اعم از خوراك و ساير مايحتاج است و در ايام عيد نوروز خانواده‌هایی وجود دارند که نیازمند کمک‌های نوع‌دوستانه خیران هستند.
 
در آستانه سال جدید و عید نوروز موسسه خیریه نبی اکرم(ص) اتاق اصناف شهرستان خاش تعداد 200 جفت کفش مردانه،زنانه و بچگانه جهت اهدا به مدد جویان کمیته امداد شهر خاش و نوک آباد به این دو نهاد حمایتی تحویل گردید.
 
* توزيع 200 كيلوگرم گوشت و 100 بسته مواد غذايي بين نيازمندان خاشي
مدیرعامل موسسه خیریه نبی اکرم(ص) اتاق اصناف شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: این موسسه علاوه بر کمک های نقدی وجنسی در جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری درطول سال به کمیته امداد، تعداد 100 خانواده مستمند و بی بضاعت را تحت پوشش و حمایت دارد.
 
نوراحمد هاشمزهی با بيان اينكه هدف از كمك به مستضعفان، ترويج و ترغيب ارزش هاي انساني بشر دوستانه و كمك به نيازمندان با حفظ شان انساني است، تصريح كرد:  در كمك به فقرا و نيازمندان خيرين خاشي نقش بسيار مهمي داشتند.
 
وي گفت: يكي از مهمترين فعاليت هاي موسسه خیریه نبی اکرم(ص) اتاق اصناف شهرستان خاش در هر ماه، سرکشی به نيازمندان و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها است.
 
هاشمزهي بيان كرد: ياري نيازمندان، وحدت و اتحاد را در جامعه دوچندان مي كند و موسسه خیریه نبی اکرم(ص) اتاق اصناف شهرستان خاش نيز آمادگي ارائه خدمات خيران به افراد محروم و نيازمند و خصوصاً در مناطق محروم اين شهرستان را دارد.
 

 
وي افزود: موسسه خیریه نبی اکرم(ص) اتاق اصناف شهرستان خاش خدمات زيادي از جمله، پرداخت هزينه تحصيل، سبد كالاي مواد غذايي، سبد تحصيلي، هزينه درمان و غيره را به خانواده هاي نيازمند تحت پوشش اين موسسه ارائه مي كند.
 
مدیرعامل موسسه خیریه نبی اکرم(ص) اتاق اصناف شهرستان خاش خاطرنشان كرد: تاكنون 200 كيلوگرم گوشت قرمز(شتري) به ارزش ريالي 50 ميليون ريال و 100 بسته مواد غذايي به ارزش هر سبد 2 ميليون ريال ميان خانواده هاي تحت پوشش اين موسسه  توزيع شده است.
 
وي اظهار كرد: اين كمك ها از طریق جامعه اصناف و بازار شهرستان جهت اهدا به محرومین و مستضعفین واعضای تحت پوشش دراختیار موسسه خیریه نبی اکرم(ص) اتاق اصناف شهرستان خاش قرار گرفته است.
 
* توزيع 200 عدد غذاي گرم بين نيازمندان و مستضعفان حاشيه شهر زاهدان
مدير عامل و رييس هيات مديره مجمع حاميان مردمي سيستان نيز در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه رسيدگي به امورات نيازمندان از تاكيدات رهبر معظم انقلاب و دين مبين اسلام است، اظهار كرد: رفع مشكلات و مطالبات اين قشر از جامعه بايد همواره در دستور كار مسئولان نظام باشد.
 
حبيب آزادي مقدم با بيان اينكه با شناسایی و معرفی نیازمندان به خیران به دنبال رفع نیازهای اقشار ضعیف و آسیب‌دیده هستیم، تصريح كرد: از تمامي خيرين استان سيستان و بلوچستان مي خواهيم كه در راه كمك به نيازمندان و فقرا همكاري كنند تا بتوانيم در اين امر خداپسندانه گام برداريم.
 

 
وي با بيان اينكه يكي از مهمترين ويژگي ها و خصوصيات اخلاقي مردم، مشاركت داوطلبانه در كمك رساني به نيازمندان است، گفت: خوشبختانه تعداد 200 عدد غذاي گرم  بين نيازمندان و مستضعفان حاشيه شهر زاهدان توزيع شد.
 
آزادي مقدم بيان كرد: همچنين ٢٠٠ اصله نهال ميوه و غير ميوه توسط ان جي او (سازمان مردم نهاد) مجمع حاميان مردمي در منطقه سيستان و شهرستان زاهدان توزيع شده است.
 

 
وي با بيان اينكه مجمع حاميان مردمي به زودي با نام بنياد خيريه ايرانيان شروع به كار خواهد كرد، ادامه داد: اين بنياد خيريه متشكل از تعدادي پزشك، دارو ساز، روان شناس و مهندس است تا بتواند به نحو احسن به مشكلات نيازمندان و فقرا رسيدگي كند.
 
مدير عامل و رييس هيات مديره مجمع حاميان مردمي سيستان با تاكيد بر ورود رسانه هاي جمعي براي نهادينه سازي اين فرهنگ، اذعان كرد: رسانه ها اعم از مكتوب و مجازي و ملي بايد مردم را جهت دستگيري از نيازمندان و فقرا تشويق كنند و به صورتي برنامه ريزي كنند كه آنها به سوي اين كمك هاي تاثيرگذار ترغيب شوند.
 
وي اظهار كرد:‌ اين اقدامات نوع دوستانه و خداپسندانه، غنچه خنده بر لبهايي افراد نيازمند شگفت و اين اقدام بارقه اي از اميد و آرزو در دل مردم نيازمند ايجاد كرده است.
 
* توزيع 2 هزار و 300 جفت كفش، پوشاك و لباس در بخش نوك آباد خاش
رييس كميته امداد امام خميني(ره) بخش نوك آباد خاش نيز به خبرنگار ما گفت: به همت خيرين بخش نوك آباد در آستانه سال جدید تعداد 2 هزار و 300 جفت کفش بهمراه پوشاک و لباس با ارزش 106/000/000 تومان جمع آوری و با اولویت ایتام در منطقه توزیع کرد.
 

 
عليرضا ريگي بيان كرد: همچنين یک دستگاه تصفیه آب شیرین کن با کلیه امکانات و تجهیزات به ارزش 160/000/000ریال جهت برداشت آب شیرین توسط یک خیر به منطقه اهداء که با همکاری خیر چاه احمدی ساخت اتاق و وقف چاه ذخیره آب در حال راه اندازی است.
 
* توزيع 500 قطعه لباس و پوشاك و 100 جفت كفش بين خانواده هاي نيازمند
همچنين در راستاي ترويج و ترغيب ارزشهاي انساني بشر دوستانه و كمك به نيازمندان و فقرا و با حفظ ش‍أن انساني آنان و به یاری خداوند و همت خیرین خاشی تعداد 419 پرس غذاي گرم و 500 قطعه لباس و پوشاك و 100 جفت كفش بین خانواده های نیازمند تحت پوشش موسسه خیریه بنت الحسين(ع) اين شهرستان توزیع شد.
 

 
گفتني است، جشن تولد یکی از کودکان یتیم، تعمير و بازسازي حمام يكي از خانواده هاي نيازمند و اهداء يك دستگاه آبگرمكن گازي به اين خانواده و نيز تعمير سقف منزل يكي ديگر از خانواده هاي تحت پوشش موسسه خیریه بنت الحسین (ع) خاش از ساير برنامه هاي اين موسسه در راستاي كمك به مستضعفان و فقرا است.
 
موسسه خیریه بنت الحسين(ع) خاش از تمامی خیرین برای مشارکت در این امور خدا پسندانه دعوت به عمل می آورد و مي توانند با شماره 33722246-054 تماس بگيرند.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 437584
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *