۰

هشدار جدی سازمان بهداشت جهانی به چین

به دلیل شیوع گسترده بیماری آنفلوآنزای پرندگان در چین، سازمان بهداشت جهانی برای نخستین بار به این کشور هشدار داد که با انجام مراقبت های ویژه اجازه ندهد این بیماری به انسان سرایت کند.
هشدار جدی سازمان بهداشت جهانی به چین
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،، این در حالی است که بیماری آنفلوآنزای پرندگان که برخی از ویروس های آن کشنده اعلام شده، تاکنون نیمی از سرزمین پهناور چین را در بر گرفته است.  
  این بیماری حتی باعث شده است در ماه ژانویه ۷۹ نفر در این کشور جان خود را از دست بدهند که این مرگ و میر نگرانی های فزاینده ای در این کشور ایجاد کرده است.  
  با این حال نگرانی از برخورد دیرهنگام چین با شیوع بیماری باعث شده است تا سازمان بهداشت جهانی از گسترش آن در میان مردم و همینطور سرایت ویروس از انسان به انسان در این کشور ابراز نگرانی کند.  
  این سازمان اعلام کرد که در حال حاضر در بیشتر نقاط چین که بیماری شیوع پیدا کرده، موارد ابتلای انسان به انسان کمتر گزارش شده است اما خطر سرایت ویروس «اچ هفت ان ۹» به مردم مساله ای بسیار خطرناک است که باید دولت پکن اجازه بروز آن را ندهد.  
  در همین حال دولت چین اعلام کرده است که شمار کشته های ناشی از این بیماری از ابتدای ماه ژانویه امسال تاکنون به ۹۴ نفر رسیده است.  
  «برنارد شواردلاندر» نماینده این سازمان در پکن از همه مسئولان این کشور در نهادهای ذی ربط خواسته است تلاش زیادی کنند تا بیماری در میان مردم رواج پیدا نکند.  
  تارنمای «یی سی» چین روز دوشنبه در گزارشی نوشت: دولت چین با انتشار بخشنامه ای از تمامی نهادها و مسئولان محلی خواسته است برای کاستن از شمار تلفات بیماری تلاش کنند.  
  ویروس مذکور برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی در چین شیوع پیدا کرد و از آن زمان تاکنون 2 هزار نفر در چین به آن مبتلا شده اند و ویروسی مرگبار محسوب می شود.  
  کمیسیون بهداشت ملی و تنظیم خانواده چین نیز ضمن اعلام هشدار به همه نهادها یادآور شده که بیماری به رغم شیوع سریع تحت کنترل است.  
  این کمیسیون در تارنمای خود آورده است که بیماری در ۱۶ استان و شهر و تقریبا در نیمی از کشور شیوع پیدا کرده است.  
  تاکنون سابقه نداشته است شمار کشته های این بیماری در چین طی یک ماه بیشتر از ۳۵ نفر باشد اما این بار و در ماه ژانویه در چین شمار کشته ها به شکلی نگران کننده افزایش یافته است.  
  شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان علاوه بر چین در کره جنوبی و تایوان نیز گسترده اعلام شده و مسئولان بهداشت کره جنوبی تاکنون ۳۳ میلیون قطعه پرنده را معدم کرده اند که این موضوع باعث شده تا دولت سئول اقدام به واردات مرغ و ماکیان و تخم مرغ از کشورهای دیگر کند.   منبع: ایرنا   انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 436966
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *