۰

83 فقره ادوات صید و شکار در بروجرد کشف و ضبط شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: امسال 83 فقره ادوات صید و شکار از افراد متخلف توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست بروجرد کشف و ضبط شده است.
83 فقره ادوات صید و شکار در بروجرد کشف و ضبط شد
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما،مصطفی مصطفی‎وند امروز  در بروجرد اظهار داشت: این ادوات شامل 11 قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز، 29رشته تور ماهیگیری، پنج رشته تور سهره‎گیری، 24 عدد قلاب لنسر، 13عدد قفس و یک دستگاه موتور برق بوده است.
وی خاطر نشان کرد: با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست بروجرد 27 مورد صید غیر مجاز آبزیان، یک مورد شکار غیر مجاز پستانداران،20 مورد زنده‎گیری پرندگان، 18 مورد خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده کشف شده و از وقوع 89 مورد صید و شکار غیر مجاز نیز جلوگیری شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد عنوان کرد: در سال جاری 27 قطعه سهره، 34 قطعه طرقه، 64 قطعه ماهی و یک راس خرگوش از شکارچیان کشف و ضبط شده است.
مصطفی‎وند از تیمار و رهاسازی20 مورد پرندگان و جانوران در سال جاری خبر و ادامه داد: اغلب این جانوران زخمی و یا در حال مرگ بودند که توسط مردم و دوست‎داران طبیعت به اداره محیط تحویل داده شده و پس از تیمار در طبیعت رهاسازی شده‎اند.
وی اضافه کرد: تعدادی از این جانوران آسیب‎دیده توسط نیروهای محیط زیست بهبود یافته و برخی نیز به باغ پرندگان بروجرد انتقال و دوران بهبود را طی کرده‎اند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: اغلب شکارچیان و صیادان متخلف به دلیل بی‎اطلاعی و ناآگاهی از نقش گونه‎های مختلف جانوری در محیط زیست اقدام به صید و شکار می‎کنند، بنابراین کوشیده‎ایم که با رویکردی تشویقی با آنها برخورد شود.
مصطفی‎وند اظهار کرد: در حال حاضر اغلب شکارچیان و صیادان غیر مجاز بروجرد به عنوان همیاران محیط زیست فعالیت دارند و دست از تخلف برداشته‎اند.
وی در ادامه از 91 مورد آلودگی و 14مورد تخریب محیط زیست بروجرد در سال جاری خبر داد و افزود: متخلفان این حوزه نیز شناسایی شده‎اند و پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با اشاره به رونق خانه تکانی و تعمیرات ساختمانی در اسفند ماه و افزایش حجم زباله‎ها و نخاله‎های ساختمانی در این ایام خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی شهروندان انواع زباله و به ویژه نخاله‎های ساختمانی خود را در مبادی ورودی شهر، حریم رودخانه و جاده‎های روستایی تخلیه می‎کنند که این کار علاوه بر آلودگی محیط زیست، موجب نازیبایی مناظر می‎شود.
مصطفی‎وند عنوان کرد: طی نامه‎ای از فرمانداری خواسته‎ایم که با تشکیل کارگروه مدیریت پسماندها، وظایف هر اداره مشخص و پیش از نوروز مبادی ورودی شهر و راه‎های روستایی از وجود زباله و نخاله پاکسازی شوند.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 436964
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *