۰

سرقت محموله‌های آهن با شگرد تصادف ساختگی+عکس

یک باند 4 نفره که از طریق ایجاد تصادف ساختگی با کامیون‌های حمل آهن اقدام به سرقت از آن‌ها می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
سرقت محموله‌های آهن با شگرد تصادف ساختگی+عکس
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما،در 18 آذر امسال راننده یک کامیون با مراجعه به کلانتری 170 کهریزک به مأمورین اعلام داشت که توسط چهار سرنشین یک دستگاه پراید مشکی ربوده شده و این افراد در ادامه با سرقت محموله کامیون (23 تن میلگرد) او را در بیابان‌های اطراف تهران، با دست و پای بسته شده رها و خودشان از محل متواری شدند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف محموله و اقدام به آدم ربایی و به دستور رئیس شعبه 103 دادگاه عمومی و انقلاب دادگاه کهریزک، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
راننده کامیون در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال تردد از محدوده محور بهشت زهرا به سمت تهران بودم که یک دستگاه خودرو پراید مشکی با چهار نفر سرنشین، از پشت سر با خودرو کامیون بنده تصادف کرد.

جهت بررسی میزان خسارت توقف کرده و از ماشین پیاده شدم که ناگهان در حین صحبت، سرنشینان پراید به سمت من حمله ور شده و پس از ضرب و شتم شدید اقدام به بستن دست و پاهایم کرده، مرا داخل صندوق عقب خودرو پراید انداخته و پس از گذشت چند ساعت و در تاریکی شب در بیابان‌های اطراف تهران که بعدا متوجه شدم منطقه چهاردانگه است، با همان دست و پای بسته شده از صندوق عقب خارج پراید خارج و از محل متواری شدند.
با توجه به شیوه و شگرد سارقین در استفاده از خودرو پراید مشکی، کارگاهان پایگاه نهم با بررسی پرونده وقوع جرائم توسط خودروهای پراید مشکی موفق به شناسایی چندین دستگاه خودرو پراید مشکی دارای سابقه سرقت در مناطق خلیج و یافت آباد شدند که خودروها در مناطق مختلف شهر تهران، به صورت رها شده کشف شده بود، در ادامه و با ارجاع پرونده‌های مشابه در خصوص سرقت‌های محموله آهن به پایگاه نهم پلیس آگاهی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دو محموله آهن و میلگرد دقیقا به همان شیوه و شگردِ ایجاد تصادف ساختگی و توسط سرنشیان خودروهای پراید مشکی سرقت شدند.
در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که باجناق راننده یکی از کامیون‌های سرقت شده، به صورت کاملا اتفاقی و دقیقا در همان شب سرقت کامیون متعلق به باجناقش، کامیون را در محدوده بازار آهن صادقیه شناسایی کرده است.
در تحقیقات از این شخص، وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در 18 آذر سال جاری و به صورت کاملا اتفاقی، موفق به شناسایی خودرو کامیون متعلق به باجناق خود شدم.
با بوق زدن و استفاده از نور بالا قصد داشتم تا به تصور خود، باجناقم را متوجه خود کنم اما راننده کامیون بدون توجه به بوق زدن‌ها و نور بالا نشان دادن‌ها از مسیر اصلی خارج شد و به سمت بازار آهن صادقیه رفت.
با اطلاعات بدست آمده در خصوص احتمال انتقال اموال مسروقه به بازار آهن صادقیه، کارآگاهان پایگاه نهم به این بازار مراجعه و در تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه خرید اموال مسروقه (مال خر) بنام کمال . ج ( متولد 1365 ) در آنجا شدند.

با شناسایی کمال . ج و در بازرسی از یک انبار محل نگهداری محموله‌های آهن، کارآگاهان موفق به شناسایی قسمتی از محموله آهن سرقت شده از شکات پرونده شدند.
با دستگیری کمال . ج، وی ضمن اعتراف صریح به خرید محموله‌های آهن مسروقه عنوان داشت که محموله‌های آهن مسروقه را از دو نفر بنام‌های حسین . الف(متولد 1369) و اسماعیل . ع(متولد 1368) خریداری کرده است، در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که حسین و اسماعیل با یکدیگر رابطه خانوادگی داشته و هر دو نفر  سابقا در زمینه خرید و فروش آهن آلات فعالیت داشته‌اند.
با شناسایی مخفیگاه حسین و اسماعیل در شهرک راه آهن و خیابان خلیج، کارآگاهان اقدام به دستگیری این دو نفر کرده، هر دو نفر در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت محموله‌های آهن اعتراف و دو همدست خود بنام‌های سبحان و بهنام (هر دو متولد 1365) را نیز معرفی کردند.
در ادامه دستگیری اعضای گروه سارقین محموله‌های آهن، سبحان و اسماعیل نیز در منطقه ملارد شناسایی، دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و پس از مواجه حضوری با همدستان خود (حسین و اسماعیل) صراحتا به مشارکت و حضور در سرقت‌ها اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر عنوان داشت: در عملیات دستگیری متهمین و در بازرسی از مخفیگاه آنها، یک قبضه اسلحه غیرمجاز نیز از متهمین کشف شده است.
سرهنگ کارآگاه حسین زارع در ادامه افزود: در تحقیقات تکمیلی، متهمین صراحتا اعتراف کردند که زمان سرقت محموله های آهن، سه نفر از اعضای گروه اقدام به آدم ربایی راننده های کامیون با استفاده از خودروهای پراید مسروقه کرده و نفر چهارم گروه نیز پس از تحویل محموله آهن به خریدار، خودروهای کامیون را به بیابان های شهریار و اسلامشهر منتقل و در آنجا رها کرده است که در ادامه، کامیون های سرقت شده نیز به صورت رها شده کشف و برابر دستور مقام قضایی به مالکان آنها تحویل داده شد.
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر عنوان داشت: از زمان دستگیری این گروه از سارقین محموله، خوشبختانه هیچگونه سرقت مشابه دیگری در خصوص سرقت محموله های آهن به این پایگاه اعلام نگردیده است. 
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 436962
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *