۰
امام جمعه موقت زاهدان:

مرحوم حجت الاسلام ميري اسوه و الگوي وحدت و اتحاد در سيستان و بلوچستان بود/ امام جمعه فقيد خاش تمام عمر پربركت خود را در راه خدمت به محرومان و مستضعفان صرف كرد

امام جمعه موقت زاهدان گفت: مرحوم حجت الاسلام ميري اسوه و الگوي وحدت و اتحاد در سيستان و بلوچستان بود و همواره در جهت تقويت وحدت، اتحاد، انسجام، همدلي، برادري و برابري بين دو مذهب تشيع و تسنن تلاش مي كرد.
مرحوم حجت الاسلام ميري اسوه و الگوي وحدت و اتحاد در سيستان و بلوچستان بود/ امام جمعه فقيد خاش تمام عمر پربركت خود را در راه خدمت به محرومان و مستضعفان صرف كرد
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام احمد راهداري در مراسم بزرگداشت و ترحيم حجت الاسلام ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش، اظهار كرد: حجت الاسلام ميري در قبل و بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران در شفاف سازي مسائل ديني براي مردم و حضور در صحنه ها و ميدان هاي مختلف نقش بسزايي را داشته است.
 
وي تصريح كرد: امام جمعه فقيد شهرستان خاش فردي خستگي ناپذير و ولايتمدار بود و همواره در جهت تقويت وحدت و اتحاد بين دو مذهب تشيع و تسنن در اين شهرستان تلاش مي كرد.
 
حجت الاسلام راهداري با بيان اينكه امام جمعه فقيد خاش اسوه و الگوي وحدت، اتحاد، برادري و برابري در اين شهرستان بود، گفت: حجت الاسلام ميري اقدامات و باقيات صالحات بسياري در اين شهرستان از جمله؛ مسجد جامع، حسينيه، حوزه علميه خواهران، مسجد بخش ايرندگان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مهدآدينه و بسياري ديگر از كارها را انجام داده است.
 
وي خاطرنشان كرد: حجت الاسلام ميري، انساني بسيار برجسته و فعال در تمامي عرصه ها بود و يكي از شخصيت هاي تاثيرگذار و نقش آفرين در اين شهرستان بود.
 

 
حجت الاسلام راهداري با بيان اينكه مرحوم حجت الاسلام ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش روحاني متدين و فردي خدمتگذار براي مردم اين شهرستان بود، گفت: مرحوم حجت الاسلام ميري فردي مردمي و انقلابي بود و تمام عمر پربركت خود را در راه خدمت به مردم صرف كرد و همواره تلاش مي كرد تا مشكلات مردم را رفع كند.
 
* حجت الاسلام ميري همواره به محرومان و مستضعفان شهرستان خاش كمك و ياري مي رساندند
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نيز از مردم اين شهرستان جهت ابراز همدردي با خانواده مرحوم حجت الاسلام ميري تقدير و تشكر كرد و گفت: مردم شهرستان خاش خود را صاحب عزا مي دانند و رحلت جانگداز حجت الاسلام ميري را به خانواده و بازماندگانش تسليت مي گويند.
 
مولوي محمدعلي شهنوازي با اشاره به اخلاق و رفتار بسيار نيك و پسنديده حجت الاسلام ميري، اذعان كرد: بنده حقير همواره با مرحوم حجت الاسلام ميري در سفرها و مراسمات باهم شركت مي كرديم و اين روحاني عاليقدر اخلاق بسيار خوبي داشتند و بعنوان مجسمه و الگوي وحدت در شهرستان اقدامات بسياري را انجام دادند و همواره به محرومان و مستضعفان اين شهرستان كمك و ياري مي رساندند.
 
وي با اشاره به خاطرات بسيار خوب از دوران خدمت مرحوم حجت الاسلام ميري در اين شهرستان، بيان كرد: مرحوم حجت الاسلام ميري  در طول عمر پربار خود همواره حامي اتحاد، برادري و وحدت بين مذاهب اين شهرستان بود و در خطبه هاي نمازجمعه خود همواره بر روي مسئله وحدت و انسجام تاكيد بسياري داشت.
 

 
مولوي شهنوازي اظهار كرد: این روحانی فرهیخته از اخلاقی نیکو و پسندیده برخوردار بود و همواره محور وحدت و یکدلی در شهرستان خاش و استان بود.
 
گفتني است، اين مراسم با حضور جمع کثیری از علما، روحانیون، مسؤولین و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان خاش برگزار و در این مراسم قاریان قرآن به تلاوت این کتاب آسمانی پرداخته و شرکت‌کنندگان به قرائت فاتحه و تلاوت قرآن کریم برای مرحوم حجت الاسلام ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش پرداختند.
 

 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ حجت الاسلام محمدحسین میری امام جمعه فقيد خاش پس از سال‌ها خدمت، بامداد 30 بهمن 1395 براثر ایست قلبی، دارفانی در سن 55 سالگی را وداع گفت.
 
مرحوم حجت الاسلام محمدحسین میری متولد سال 1340در روستای میربیگ بخش شیب آب زابل و 21 سال، امام جمعه خاش بود. 
 
مرحوم حجت الاسلام میری، اولین امام جمعه شهرستان خاش بود در شهریورماه سال ۱۳۷۴ به امامت نماز جمعه این شهرستان منصوب شد.
 

 
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در بیانیه ای رحلت حجت الاسلام میری امام جمعه ی شهرستان خاش را به نماینده ی ولی فقیه در استان، علما و مردم شیعه و سنی منطقه تسلیت گفت.
در بخشی از این بیانیه آمده است: آن روحانی وارسته ، عمر پربرکت و گرانبهای خود را در راه ترویج فرهنگ اسلامی در سنگر نماز جمعه و خدمت به مردم شریف و ولایی خاش سپری کرد و لحظه ای از حمایت قولی و عملی از نظام جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب دریغ نکردند و در همه حال مردم را به وحدت حول محور ولایت دعوت کردند.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 436814
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *