۰
مدیر اجرائی کانون فرهنگی "زنان بلوچ" سیستان و بلوچستان:

زنان، بايد باورها و تعصبات گذشته را كنار بگذارند/ زنان بلوچ حضوري فعال و پررنگ در جامعه دارند

مدیر اجرائی کانون فرهنگی "زنان بلوچ" استان سیستان و بلوچستان گفت: زنان بايد باورها و تعصبات گذشته را كنار بگذارند و در جامعه حضوري فعال و پررنگ داشته باشند چرا كه اسلام بر مشارکت اجتماعی زنان تاکید فراواني دارد و گوشه‌نشینی و انزوای زنان را هرگز نمی‌پذیرد.
زنان، بايد باورها و تعصبات گذشته را كنار بگذارند/ زنان بلوچ حضوري فعال و پررنگ در جامعه دارند
زهرا خواجوی‌نژاد در حاشيه برگزاري همایش "نقش زن بلوچ در حفظ ارزش‌های اسلامی" كه در سرسراي اداره تبليغات اسلامي خاش برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: بانوان ايراني عزت و مقام خود را مديون امام خميني(ره) هستند زيرا اين امام راحل بود كه به زنان هويت و جايگاه بخشيد.
 
وي با بيان اينكه زنان بلوچ نقش مهم و تاثيرگذاري در همه زمينه ها دارند، تصريح كرد: كشور ايران عزت و سربلندي خود را مديون ايثارگري ها و فداكاري هاي مادراني است كه فرزندان برومند خود را جهت پاسداري و دفاع از اسلام به ميادين جنگ فرستادند.
 
خواجوي نژاد بيان كرد: برگزاري اينگونه همايش ها در جهت تقويت وحدت و اتحاد حول محور اسلام بسيار مهم است و اين برنامه ها يادآور هويت و مقام زن بلوچ در كشور است.
 
وي خاطرنشان كرد: بانوان ايران اسلامي با حفظ حجاب و عفاف خود در جامعه از ساير بانوان كشورهاي ديگر موفق تر و داراي عزت بيشتري هستند و اين بانوان با رعايت عفت و حجاب خود به تمام دنيا ثابت كردند كه حجاب هرگز مانع پيشرفت نيست.
 
مدیر اجرائی کانون فرهنگی "زنان بلوچ" استان سیستان و بلوچستان با بيان اينكه بانوان بلوچ در دهه هاي گذشته از رشد و پيشرفت بسيار زيادي برخوردار شدند، گفت: زنان بلوچ امروز به بركت بسيج و سپاه توانسته اند در جامعه حضوري فعال و پررنگ داشته باشند و در همه زمينه ها پيشگام و پيشقدم باشند و افتخار میکنیم که برکت انقلاب اسلامی ایران و با حضور مسئولان قرارگاه قدس، با توجه به شرایط حساس کشور شاهد امنیت وآرامش در منطقه هستیم.
 
وي اذعان كرد: دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در عصر و زمان كنوني با جنگ نرم و تبليغات و حاشيه سازي هاي منفي، زنان را از پوشش و حجاب باز مي دارند ولي زنان با بصيرت و بيدار ايران اسلامي با رعايت حجاب و پوشش اسلامي خود مشت محكمي به دهان دشمنان مي زنند و به آنها ثابت مي كنند كه با رعايت حجاب به آرامش واقعي خواهند رسيد.
 
خواجوي نژاد ادامه داد: زن بعنوان كانون محور خانواده است و يكي از عناصر مهم و اصلي خانواده كه نقش بسزايي در تاثيرگذاري بر ساير افراد خانواده دارد و بدون شك آگاهي داشتن زنان امروز از حقوق اجتماعي خود سبب ايجاد فرداهاي بهتر خواهد شد.
 
وي با اشاره به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در خصوص جايگاه و مقام زن در جامعه، گفت: كانون زنان بلوچ نيز با هدف استقبال بانوان از تاكيدات رهبر انقلاب و حمايت از بانوان بلوچ راه اندازي شد.
 
وي ادامه داد: ارزشهای انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر انقلاب؛ ساده زیستی، استکبار ستیزی، عدالت طلبی، اجتناب از تجمل گرایی، دفاع از مظلومان جهان و رواج اخلاق فاصله است که بانوان می توانند با رعایت نکات در جامعه حضور داشته باشند.
 
خواجوي نژاد افزود: كانون زنان بلوچ برنامه ها و كارگاه هاي بسياري در زمينه هاي سياسي و فرهنگي برگزار مي كند و تاكنون با استقبال بي نظير بانوان مواجه شده است.
 
وي تاكيد بر اينكه زن نبايد خانه نشين باشد و در جامعه نقشي نداشته باشد، تصريح كرد: در حال حاضر زنان در جامعه با مردان رقابت و در دانشگاه ها و مدارس تدريس مي كنند در حاليكه در گذشته حتي حق تحصيل نداشتند.
 
وي گفت: زنان در سرنگونی رژیم پهلوی و در دوران جنگ و دوران سازندگی با تحصیلات و علم آگاهی همدوش مردان حرکت می كنند و باید به زنان استان افتخار کنیم که در کنار مردان به رشد و سازندگی جامعه کمک می کنند.
 
خواجوي نژاد خاطرنشان كرد: در عرصه اشتغال نيز قابليت هاي زنان بلوچ در صنايع دستي ستودني و مثال زدني است و در مسئله امرار و معاش خانواده نيز نقش خود را برجسته ساخته اند.
 
وي بيان كرد: در آيات و روايات بسياري بر جايگاه زن تاكيد شده و زن در نظام اجتماعي لازم است ايفاي نقش كند و بانوان بلوچ در حال حاضر علاوه بر مديريت خانواده، در نقش هاي مختلف همسرداري و مادر بودن به خوبي درخشيده اند و موثر بودند.
 
وي گفت: در سوره ممتحنه در آیه12 به بیعت زنان با پیامبر اشاره شده که این نشانگر این است که از اسلام در يك هزار و 400 سال قبل مقام و جايگاه زن را در جامعه تعيين كرده و به زن حق راي دادن و مشاركت در امورات را واگذار كرده است و از زنده به گور کردن دختران جلوگیری کرده و اجازه داده ظرفیت‌های وجودی خود را شکوفا کرده و در راه کمال و رسیدن به خدا حرکت کند.
 
مدیر اجرائی کانون فرهنگی "زنان بلوچ" استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاه غرب با ديد تفكر مادي گرايي، خاطرنشان كرد: دنياي غرب به زنان به چشم ابزار نگاه مي كند اما در اسلام به زن با نگاهي مثبت جهت حضور در جامعه و تصميم گيري هاي كلان كشوري نگريسته مي شود.
 
وي تاكيد كرد: باید باورها و تعصبات گذ شته کنار گذاشته شود و ما باید زمینه ای را برای بانوان فراهم سازیم تا با حفظ ارزشهای اسلامی بتوانند در زمینه های تحصیل، پیشرفت داشته باشند.
 
خواجوي نژاد اظهار كرد: زنان ايراني با الگو و سرمشق قرار دادن حضرت فاطمه الزهرا(س)، سميه و عايشه تلاش مي كنند تا بيشتر در خانواده و جامعه نقش آفريني كنند چرا كه اسلام انزواي زنان را هرگز نمي پذيرد
 
گفتني است؛ اين همايش با رویکردی آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و نقش زنان بلوچ در حفظ ارزش هاي اسلامي در شهرستان خاش با حضور گسترده بانوان خاشي در سراسراي اداره تبليغات اسلامي اين شرستان برگزار شد.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 435927
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *