۰

بزرگترین سهامدار پالایشگاه نفت اصفهان کیست؟

طرح تحول سلامت از موفق‌ترین طرح‌های عمومی پس از انقلاب است که مورد استقبال مردم به ویژه محرومان قرار گرفت؛ اما در روزهای اخیر دچار کمبود مالی و مشکل شده است که می‌توان با مدیریت دقیق منابع بخشی از آن را رفع کرد.
بزرگترین سهامدار پالایشگاه نفت اصفهان کیست؟
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،وزارت بهداشت روزهای پرچالشی را می‌گذراند. روزهایی که به نوعی به بودجه و دعوای پول بستگی دارد. از طرفی وزیر بهداشت با بحران مالی بزرگی رو به رو است و روند ارائه خدمات در بسیاری از مراکز درمانی به دلیل مطالبات سنگین از بیمه‌ها دچار مشکل است.
البته وزارت تلاش کرد با ارائه راه حل هایی این مشکل را رفع کند. یکی از این پیشنهاد‌ها که مسئولان وزارت بهداشت پیگیر آن بودند، تجمیع و انتقال بیمه‌های درمان به این وزارتخانه بود که البته همانگونه که در روزهای گذشته نیز مشخص شد، فعلا دولت و مجلس برنامه دقیقی برای این کار ندارند و تنها با انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت موافقت شد.
اما آنچه می‌توان به عنوان راه‌حل موقت و تسکینی برای این مشکلات پیشنهاد کرد استفاده از برخی منابع مالی موجود در وزارت بهداشت برای گذر از این بحران است.
یکی از این منابع فروش سهام پالایشگاه نفت اصفهان است. این سهام در دولت گذشته توسط رئیس جمهور وقت به وزارت بهداشت واگذار می‌شود که معادل 15 درصد سهام این پالایشگاه است تا این وزارتخانه از محل فروش آن بدهی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را پرداخت کند، به همین منظور این سهام به تعاونی مسکن کارکنان وزارت بهداشت منتقل می‌شود. 
طبق گفته‌ها، البته این سهام بنا به دلایلی که در مراجع ذی‌صلاح در حال بررسی است به فروش نرسیده است و با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت یازدهم نیز این سهام همچنان به قوت خود باقی و در اختیار وزارت بهداشت است.
شنیده شده، در دولت یازدهم، شرکتی تحت عنوان «آوای پردیس سلامت» تشکیل می‌شود. این شرکت سهامی خاص است که متشکل از چند شخصیت حقیقی و چند شخص حقوقی است. حدود 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز در این شرکت به عنوان سهام دار معرفی شده‌اند. هم اکنون نیز این وزارت خانه به عنوان بزرگترین سهام دار پالایشگاه نفت اصفهان شناخته می‌شود.
آیا این صحت دارد که تمامی این سهام و سود حاصل از آن طی سال‌ها 87 تا 92 به آوای پردیس سلامت منتقل شده است؟
آنچه به نظر می‌رسد ارزش 1000 میلیاردی این سهام به علاوه سود 8 ساله آن که نباید کم هم باشد می‌تواند بسیاری از بحران‌های این وزارت خانه را برطرف کند. البته چند سوال در اینجا پیش می‌آید که مسئول فروش این سهام‌ها در دولت گذشته چه کسانی بوده‌اند؟ چرا این سهام فروخته نشد؟ نظارت بر سود این سهام و گردش مالی آن بر عهده چه کسی بوده است؟ چرا در دولت یازدهم از این سهام در هیچ کجا یاد نشده و با توجه به بحران‌های مالی به این خزانه تاکنون دست نزده‌اند؟ این سهام چگونه به یک شرکت خصوصی واگذار شد؟ آیا دانشگاهها از این موضوع مطلع هستند؟ آیا درست است که مسئول این سهام‌ها در این دولت و دولت گذشته یک تیم است؟ و.... 
برای همین پیشنهاد می‌شود وزارت بهداشت در راستای ارائه خدمات بی بدیلی که تا امروز داشته و برای ادامه موفق طرح تحول سلامت و ضایع نشدن زحمات چند ساله وزیر بهداشت، این مسیر را انتخاب کند.
 

انتهای پیام/فارس
 
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 435899
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *