۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

كشتار مردم مظلوم و بي دفاع يمن توسط آل سعود لكه ننگ بر پيشاني سازمان ملل است/ سوريه خط مقدم مبارزه با رژيم غاصب صهيونيستي است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: كشتار مردم مظلوم و بي دفاع يمن توسط آل سعود لكه ننگ بر پيشاني سازمان ملل است و سازمان هاي بين المللي حمايت از حقوق بشر نيز در برابر اين جنايات سكوت پيشه كردند و از اين جنايات فجيع و دردناك حمايت مي كنند.
كشتار مردم مظلوم و بي دفاع يمن توسط آل سعود لكه ننگ بر پيشاني سازمان ملل است/ سوريه خط مقدم مبارزه با رژيم غاصب صهيونيستي است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي، اظهار كرد: شناخت پروردگار از ابزارها و وسايلي كه مي شود از اين به ذات ربوبيت نزديك شد و بالاترين و ارزنده ترين كرامت انساني شناخت معرفت پروردگار است.  
 
وي بيان كرد: اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نماد و مظهر عمل به تقوا هستند كه بايد سيره و سبك زندگي ائمه را سرلوحه كار و زندگي خود قرار دهيم و در اين راه قدم برداريم تا به رستگاري و تقوا برسيم.
 
حجت الاسلام ميري با اشاره به شهادت امام سجاد(ع)، تصريح كرد: رعايت تقوا و پرهيزگاري و همنشيني با صالحان و علماء از ويژگي ها و شاخصهاي زندگي امام زين العابدين(ع) است.
 
وي گفت: بيماري امام زين العابدين(ع) در صحراي كربلا مصلحت الهي بود و پس از 35 سال هدايت امت اسلامي را در دست گرفت و حجت خدا باقي ماند.
 
وي با اشاره به هفته تربيت بدني، بيان كرد: ورزش همگاني را بايد مسئولان توجه كنند و در اين هفته از مدال آوران و تجليل كنندگان بايد تقدير شود و ورزش در ابعاد جسمي و روحي مورد تاكيد بزرگان دين است و بايد همگان به آن توجه كنند.
 
حجت الاسلام ميري ادامه داد: پيامبر اسلام(ص) در خصوص ورزش بسيار تاكيد كرده اند و فرموده اند: "خوشبخت کسی است که اسلام را پذیرفته و به قدر معاش درآید و قوای بدنش نیرومند است، ورزش کارآمدترین عامل سلامت روح و جسم جامعه است؛ اگر آحاد جامعه ورزش را به عنوان برنامه فرهنگی در زندگانی خود لحاظ کنند، قطعاً بیماری‌های صعب‌العلاج بدنی و هم روحی را نخواهند داشت".
 
وي با اشاره به برگزاري سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1395، خاطرنشان كرد: همه اقشار مردم بايد در اين طرح شركت كنند و از اين سرشماري كه براي كشور سرنوشت ساز است غفلت نكنند.
 
حجت الاسلام ميري با اشاره به جنايات آل سعود در يمن و مسائل سياسي و اتفاقات جهان، گفت: آل سعود با حمايت هاي آمريكا و صهيونيسم مسلمانان مظلوم يمن خاك و خون كشيده و مردم مظلوم اين كشور را به شهادت رساندند و بيمارستان ها و مدارس را تخريب و نابود كردند.
 
امام جمعه شهرستان خاش خاطرنشان كرد: آل سعود همواره به مردم مظلوم كشورهاي اسلامي هجوم مي برد و سازمان هاي بين المللي حمايت از حقوق بشر نيز در برابر اين جنايات سكوت پيشه كردند و از اين جنايات فجيع و دردناك حمايت مي كنند.
 
وي با اشاره به روز جهاني غذا و استاندارد، گفت: كالاها و محصولات كه تهيه مي كنيم بايد بي عيب و محكم و حساب شده باشد چرا كه اين مسئله از نظر حلال بودن بسيار مورد سفارش قرآن و دين مبين اسلام است و بايد خانواده ها به آن توجه و اهتمام ويژه داشته باشند.
 
حجت الاسلام ميري به مطلب منتشر شده در يكي از روزنامه هاي آمريكا اشاره كرد و گفت: اين روزنامه در مطلبي از قمه زني مسلمانان نام برده بود و آن را به دشمني با خود مسلمانان عنوان كرده بود كه اين مطلب را جهان اسلام شديداً محكوم مي كند چرا كه قمه زني در دين اسلام جايگاهي ندارد.
 
امام جمعه شهرستان خاش با تقدير از حضور پرشور و گسترده مردم در مراسمات عزاداري سرور و سالارشهيدان امام حسين(ع)، اظهار كرد: مردم ايران اسلامي بايد با سرمشق گرفتن از مكتب و نهضت عاشورا راه سعادت و رستگاري را طي كنند و در اين راه هرگز از ياد اهل بيت عصمت و طهارت(ع) غافل نشوند چرا كه كليد و رمز رستگاري يادكردن بسيار از ائمه اطهار است.
انتهاي پيام/
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 435017
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *